TOP

Nederlandse online consumenten willen veel keuze

Uit onderzoek van UPS blijkt dat Nederlandse online consumenten in vergelijking met andere Europese landen meer keuze willen als ze online winkelen. Het onderzoek is gehouden onder 5500 online consumenten in Nederland, Frankrijk, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Dit meldt Retailnews.

Online consumenten in Nederland blijken meer keuze te willen hebben als ze online aan het shoppen zijn. “Vandaag de dag verwachten consumenten een sterke en complete omnichannel winkelervaring”, zegt Henk Kammeraat, country manager UPS Benelux, over de Nederlandse consument.

Retourneren belangrijk
Uit het onderzoek van UPS blijkt dat bijna vijftig procent van de ondervraagden de mogelijkheid willen het bestelde product te kunnen terugbrengen naar de winkel. Gratis retourneren is voor de meerderheid (59 procent) van de ondervraagden een reden om te gaan webshoppen. Bij de andere landen is dit minder belangrijk.

Mobiel winkelen
Het gebruik van mobiele apparaten bij het webshoppen ligt in vergelijking met de andere landen hoog. Gemiddeld 80 procent van de ondervraagden shopt online via zijn mobiele apparaat, terwijl bij de andere landen het percentage blijft steken bij gemiddeld 55 procent.

Klanttevredenheid vergroten
Volgens het onderzoek kan de klanttevredenheid worden vergroot door retourzendingen te vergemakkelijken. Vijftig procent van de ondervraagden zegt dat dat nog verbeterd kan worden. Het retourbeleid wordt door 71 procent van de consumenten bekeken.