TOP

Nederlandse investeerder stapt in Brits modemerk, nieuwe app voor Hudson’s Bay en banen op het spel bij Asos


Het Nederlandse investeringsbedrijf Tennor Holding, tevens eigenaar van La Perla, heeft een minderheidsbelang genomen in het Het Britse modemerk Ralph & Russo. Verder: Asos overweegt een honderdtal mensen te ontslaan, warenhuisketen Hudson’s Bay lanceert een nieuwe app en het Britse koningshuis heeft een Zeeman-rompertje van 1,79 gekregen (en bedankt de afzender). Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 10 juli.

Brits couturemerk Ralph & Russo krijgt Nederlandse investeerder

Het Britse modemerk Ralph & Russo heeft een minderheidsbelang verkocht aan het Nederlandse investeringsbedrijf Tennor Holding BV voor $ 50 miljoen dollar. Dat meldt Fashion Network. Tennor, dat ook eigenaar is van La Perla, zei niet hoe groot zijn huidige belang is, maar het heeft een optie om het aandeel int het modemerk te verhogen tot 40 procent. Het in Londen gevestigde Ralph & Russo, dat 350 mensen in het Verenigd Koninkrijk in dienst heeft, is tot nu toe in privébezit geweest door de oprichters Tamara Ralph en Michael Russo. De negen jaar oude onderneming was het eerste Britse lid in bijna een eeuw dat werd aanvaard door de Chambre Syndicale de la Haute Couture.

‘Nieuwe betaalregels vormen probleem voor online retailers’

Online retailers gaan last krijgen van de nieuwe betaalrichtlijn PSD2, dat vertellen betaalexperts in een gesprek met het FD, zo meldt Retailtrends. De nieuwe richtlijn zou online betalen ingewikkelder maken en leiden tot chaos. “Ik verwacht dat alle retailers die met de creditcard werken een knauw krijgen”, zegt Just Hasselaar van Thuiswinkel.org. Met de nieuwe betaalrichtlijn moet betaalverkeer veiliger worden, met minder fraude en criminaliteit als resultaat. Nu kan er nog eenvoudig worden afgerekend met een driecijferige creditcardcode of door op ‘ok’ te klikken. Met PSD2 worden onlinebetalingen een tweetrapsraket: een combinatie van wat je bezit (pinpas of telefoon) en iets wat je bent of weet (pincode of vingerafdruk), zogeheten Strong Customer Authentication (SCA). 

Honderd banen op de helling bij Asos

Asos overweegt een honderdtal mensen te ontslaan op het Londense hoofdkantoor, zo meldt Retail Detail. De Britse onlineretailer kampt met terugvallende winstcijfers. Asos bekijkt hoe het op het Londense hoofdkantoor een besparingsronde kan doorvoeren en overweegt een honderdtal mensen te ontslaan, vooral in de afdeling marketing, bericht de Britse krant The Sunday Times. Er worden momenteel gesprekken met de betrokken medewerkers gevoerd.

Hudson’s Bay’s nieuwe app moet winkelervaring verbeteren

Warenhuisketen Hudson’s Bay lanceert een nieuwe app die de on- en offline winkelervaring een positieve boost moet geven, schrijft Twinkle. ‘Bij de ontwikkeling hebben we ons ingespannen om de winkelervaring gemakkelijker en boeiender te maken, van start tot finish, zowel online als in winkels.’ Via de nieuwe app kunnen klanten binnenkort nieuwe merken op de homepage zien, barcodes scannen van fysieke producten en op zoek gaan nieuwe stijlen, zo schrijft CustomerFirst. Adam Powell, de vice-president commerce van Hudson’s Bay, geeft aan dat de nieuwe app door de snelheid waarde toevoegt en de digitale klantervaring verbetert.

Vrouw stuurt Zeeman-rompertje naar Brits koningshuis en krijgt bedankje

Of hij hem al heeft gedragen, weet Edith Mansoor niet, maar volgens de Telegraaf is de Amsterdamse er zeker van dat haar Zeeman-rompertje goed bij het Britse prinsenkindje Archie is aangekomen. „Het was gewoon een wit rompertje van 1,79 euro hoor. Maar het gaat om het gebáár, he. Ze hebben het duidelijk gewaardeerd. Ik was wel stomverbaasd toen ik een brief vanuit Engeland ontving.”  Ze kreeg een bedankbrief namens prins Harry en zijn vrouw Meghan. „Ik weet ook wel dat het een standaardtekst is die ze naar iedereen sturen, maar er is wél iemand geweest die persoonlijk mijn naam en adres heeft getypt. Aangezien de brief door de handen van een medewerker is gegaan en per airmail is verstuurd, is de kans groot dat het bedankje daarmee duurder is dan het cadeautje zelf.