TOP

Nederlandse dagjesmensen naar Antwerpen: niet sociaal, solidair en onverstandig, Van Dal Mannenmode neemt Overdiep Herenmode in Heerenveen over, winkeliers Roermond: niet-essentiële winkels bestaan niet

Antwerpen is niet blij met de dagelijkse toestroom van Nederlandse dagjesmensen, na 96 jaar wordt Overdiep Herenmode verkocht aan Van Dal Mannenmode en volgens Roermondse winkeliers bestaan er geen niet-essentiële winkels. Verder: DK Company introduceert Kaffe Curve in Nederland. Dat en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 28 december.

Foto: Overdiep Herenmode

Nederlandse dagjesmensen naar Antwerpen: niet sociaal, solidair en onverstandig

De Antwerpse gouverneur Cathy Berx noemt de enorme stroom aan Nederlandse bezoekers ‘niet sociaal, solidair en verstandig’ in het radioprogramma ‘De wereld vandaag’, meldt Nu.nl. De afgelopen dagen bezoeken veel Nederlanders Antwerpen om er te winkelen of uit eten te gaan. Dinsdagochtend meldde de ANWB wederom filedrukte op de wegen naar de Belgische stad. Berx, die onlangs al een soortgelijke oproep deed aan Nederland, erkent dat er geen juridische grond is om het toerisme een halt toe te roepen. Eerder riep demissionair premier Rutte al op om niet af te reizen naar buurlanden als dit niet nodig is.

Van Dal Mannenmode neemt Overdiep Herenmode in Heerenveen over

Na bijna honderd jaar stopt Overdiep Herenmode in Heerenveen ermee. De winkel wordt binnenkort overgenomen door keten Van Dal Mannenmode. Het familiebedrijf startte in 1926 als een hoeden en pettenzaak, waarna de onderneming zich ontwikkelde tot een complete aanbieder van mannenmode. De familie Overdiep laat op Facebook weten dat het ‘door de veranderde tijd, als kleine speler in de modebranche, heeft besloten het stokje door te geven aan Van Dal. De retailer is al eigenaar van 34 winkels door het hele land. Het is de bedoeling dat de vestiging in Heerenveen komend voorjaar opent. Van Dal Mannenmode is voor het tweede jaar achtereen uitgeroepen tot Beste keten van Nederland 2021-2022. 

Winkeliers Roermond: niet-essentiële winkels bestaan niet

Retailers in Roermond zijn het erover eens: niet-essentiële winkels bestaan niet. Met groene posters met daarop in grote letters ‘dit is een essentiële winkel’, zetten retailers in de Limburgse stad hun standpunt kracht bij. Toch blijven de deuren van onder meer kledingzaken dicht. Volgens René Middel, voorzitter van vereniging Hartje Roermond, vinden veel veel ondernemers het te radicaal om hun zaak ondanks de maatregelen te openen, schrijft 1Limburg. Middel: “Desondanks voelen de winkeliers de noodzaak om aan te geven dat een bedrijf wel degelijk een essentiële inkomstenbron kan zijn voor een huishouden.” Achter elke zaak schuilt namelijk een mens die hard werkt voor zijn geld, zo staat op de poster uitgelegd. 

DK Company introduceert nieuw plus-size-merk Kaffe Curve in Nederland

De Deense modegroep DK Company, moederbedrijf van onder andere Ichi, Gestuz, Inwear en Solid, heeft Kaffe Curve in Nederland gelanceerd. Kaffe Curve is een afgeleide van het al langer bestaande label Kaffe, maar richt zich op het maatbereik 44-54 en een 35-plus doelgroep. Volgens countrymanager DK Company Netherlands, Marleen van der Velde, gaat het nieuwe merk voor vernieuwing in de plus-size-markt zorgen: “De modische kleding van Kaffe Curve is voor alle gelegenheden geschikt. We zijn heel blij dat we na de succesvolle start in Denemarken nu ook in Nederland kunnen introduceren.” Kaffe Curve heeft afgelopen week een showroom betrokken in WFC Amsterdam. In de showroom is tevens Culture, een ander merk van de modegroep, verkrijgbaar. Deze collectie richt zich op een iets jongere doelgroep.