TOP

Nederlands modebedrijf genomineerd voor e-commerceprijs

De genomineerden voor de European E-commerce Awards zijn bekend. Twee Nederlandse bedrijven zijn genomineerd.

Tijdens de Global E-commerce Summit op 8 en 9 juni maken 23 bedrijven kans op een Ominichannel Award, een Pure Player Award of een Entrepreneurial Award.

Omnichannel Award

Het Nederlandse mannenmodemerk Suitsupply maakt kans op een Omnichannel Award. Het bedrijf neemt het op tegen Marks & Spencer, Nespresso, Vodafone, Ikea en Bolia. De keten die de klant volgens de jury het best via verschillende kanalen bedient, wint de prijs.

Entrepreneurial Award

Er is ook een landgenoot genomineerd voor de Entrepreneurial Award: dit is de prijs voor de beste webwinkel van Europa. De Nederlandse webwinkel Coolblue mag het dit jaar opnemen tegen onder meer New Pharma, Carnet de Mode en Myshoe.gr.

Pure Player Award

Voor de Pure Player Award zijn geen Nederlandse bedrijven genomineerd. Er staan wel modebedrijven op de lijst: Asos, Net-a-Porter, Yoox en Farfetch maken kans op de prijs. De webwinkel die volgens de jury het best via het online kanaal verkoopt, krijgt de award.