TOP

Nederlands bedrijf opent twintig outlets in China

Het Nederlandse One Outlet Services wil samen met haar Chinese partner Yurun Holding twintig outletwinkels openen in China. Volgend jaar staat de opening van de eerste outlet gepland. De bedrijven willen zich deels gaan richten op het hoogsegment.

Onder de naam YO willen het Nederlandse One Outlet Services en haar Chinese partner Yurun holding vanaf volgend jaar twintig outletwinkels in China gaan openen. De eerste outlet staat gepland in badplaats Weihai, in het noordoosten van China. Op maar liefst 24.000 vierkante meter zal een mix van leading high-street -, moderne – en klassieke merken worden verkocht.

Segmenten

Per stad zal YO gaan bekijken op welk segment zij zich gaan richten. In Weihai is dat deels het hoogsegment. Voor vijf tot zeven procent zegt One Outlet Services-dirceteur Robert van den Heuvel topmerken als Gucci en Prada te willen.

Toeristen-walhalla

Naast outlet shopping biedt het geplande winkelcentrum in Weihai ook family entertainment en leisure, fine dining, een vijf-sterren-hotel, een spa en verschillende appartementen. Weihai is een populaire vakantiebestemming voor toeristen uit eigen land, maar ook uit Korea en Rusland. Met hun eerste vestiging zet YO hoog in op dit toerisme.

Toekomst

Na Weihai staan outlets in Nanjing en Xi’an op de planning. In deze Chinese steden in centraal- en oost-China verwacht YO in 2015 een outlet te openen. Naast een opkomende outletmarkt wordt ook verwacht dat de e-commerce in China sterk zal gaan groeien. Uit de Global Retail E-Commerce Index van dit jaar komt China naar voren als meest aantrekkelijke land voor internationale e-commerce expansie.