TOP

Nationaal hockey tenue opnieuw door Adidas

Adidas en de Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB) verlengen het lopende contract. Binnen het nieuwe sponsormodel van de KNHB neemt het sportmerk per direct de rol van Teamwear Partner op zich.

Naomi van As wordt naast Taeke Taekema het nieuwe gezicht van Adidas Hockey. De nieuwe tenues voor de nationale heren- en dameselftallen, die hun primeur beleven bij het Rabo EK Hockey 2009 in Amstelveen, zullen te zien zijn tot en met de Olympische spelen van 2012 in Londen.

Adidas is, na Rabobank, Heineken, Volvo en BDO, de vijfde organisatie die zich heeft verbonden aan het nieuwe sponsormodel van de KNHB. Paul Boerboom, General Manager Adidas Benelux: “Hockey én Oranje leven meer dan ooit. Wij zijn er dan ook erg trots op dat wij de goede relatie met de KNHB kunnen voortzetten en verder kunnen uitbouwen. De KNHB behoort tot de meest professionele sportorganisaties in Nederland en de nationale elftallen vertegenwoordigen in meerdere opzichten het beste dat de sport te bieden heeft, een positie die ook wij constant nastreven.”

Zowel de heren- als damesteams hebben de keus uit een oranje thuistenue en wit uittenue. Beide teams hebben voor beide kleurstellingen bovendien de keus uit een poloshirt (met kraag en korte mouw) en mouwloos shirt (zonder kraag en mouw). Om tegemoet te komen aan de grote consumentenvraag zullen het oranje poloshirt voor heren, dames én kinderen voor het eerst ook verkrijgbaar zijn op de consumentenmarkt.