TOP

Mustang in 340 C&A-winkels, VanHaren breidt uit en Michael Jackson-collectie van Louis Vuitton terug gehaald

Het 90-jarige VanHaren groeit en breidt uit, het modehuis Louis Vuitton haalt de Michael Jackson-collectie terug en Modestad Hoorn staat in het teken van de Gouden Eeuw. Dat en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 18 maart.

Louis Vuitton haalt Michael Jackson-items terug

Het Franse modehuis Louis Vuitton heeft alle items die verwijzen naar Michael Jackson uit de najaarscollectie gehaald. Dat meldt het NRC onder meer. Met de collectie wilde ontwerper Vigil Abloh een eerbetoon brengen aan de artiest. Jackson overleed in 2009, maar kwam recentelijk in opspraak toen de documentaire Leaving Neverland in januari in première ging in Amerika. Daarin beschuldigen twee mannen Michael Jackson van misbruik.

“Ik ben mij ervan bewust dat mijn show als ongepast kan worden gezien in het licht van deze documentaire”, reageert ontwerper Virgil Abloh in een verklaring. “Ik veroordeel iedere vorm van kindermisbruik, geweld en onrechtmatig gedrag.”

De Jackson-collectie werd in januari op de Paris Fashion Week geshowd en moest komende juni in de winkels verschijnen. Tijdens de show in Parijs werd een ode aan Michael Jackson gebracht.

Mode-event Hoorn in teken van Gouden Eeuw

Het jaarlijks terugkerende mode-evenement Hoorn Modestad, dat plaats vindt op zaterdag 30 en zondag 31 maart, staat in het teken van het jaar van de Gouden Eeuw, dat de havenstad dit jaar viert. Het is de dertiende keer dat Hoorn dit organiseert.

Het evenement laat volgens de organisatie zien dat de samenwerking tussen bedrijven, ondernemersverenigingen, de gemeente, Hoorn City Marketing en De Nieuwe Winkelstraat aantoont hoe – net als in de Gouden Eeuw – belangrijk en aantrekkelijk Hoorn als koopcentrum voor de regio is en waarom een goede bereikbaarheid van de stad van belang is voor bedrijven in de binnenstad.

In 2007 werd de eerste editie van Hoorn Modestad georganiseerd op initiatief van mannenmode-ondernemer Peter Schutz van de Schutz Fashion Group in Hoorn. Nu wordt er aansluitend ook de Hoorn Fashionweek georganiseerd, die duurt tot en met 6 april.

(Artikel gaat door onder de foto)

Hoorn Modestad 2

C&A verkoopt Mustang in winkels

Het jeanslabel Mustang krijgt als eerste premiumpartner van C&A een plek in de rekken van in totaal 340 winkels. Nog dit jaar hangt het merk daar op zowel de mannen- als vrouwenafdeling, schrijft Retailtrends.

De eerste 190 C&A-winkels krijgen vandaag al een aparte Mustang-afdeling, in september volgen de overige vestigingen. Mustang is de eerste zogenoemde premiumpartner van de Nederlandse modeketen. Sinds oktober zijn er zestig afdelingen binnen de dertig topwinkels in Duitsland, België, Nederland en Oostenrijk ingericht.

Katja Schuurman start retailtour bij Zij van Rinsma

Actrice Katja Schuurman was afgelopen zaterdag bij de vrouwmodewinkel Zij van Rinsma in Gorredijk om haar collectie voor het merk Pom te promoten, zo meldt de moderetailer in een persbericht. Schuurman lanceerde Pom by Katja eind februari die een weerspiegeling is van haar stijl, persoonlijkheid en reisverhalen. Het bezoek aan Zij van Rinsma is het begin van haar tour om de collectie te promoten. Schuurman bezoekt met Pom-oprichters en zussen Liesbeth en Violet Lotgering drie winkels die het hoogst hebben ingezet op deze collectie. Naast Gorredijk, gaan ze ook naar Van de Belt Modewereld in De Wijk en Distinto Fashion in Doetinchem. Voor andere klanten die boven een bepaald budget hebben ingekocht is er een personalized video voor hun social media waarin Katja over haar collectie vertelt en naar de betreffende winkel verwijst.

VanHaren draait omzet van €195 miljoen en bestaat 90 jaar

Schoenenketen VanHaren heeft in 2018 een omzet gedraaid van 195 miljoen euro. Het schoenenbedrijf viert in 2019 het negentigjarige bestaan én breidt het logistiek centrum uit. Dat meldt vakblad Schoenvisie. VanHaren verkocht in 2018 in totaal 7,1 miljoen paar schoenen in Nederland en België. Dit jaar breidt het schoenenbedrijf haar logistieke centrum uit om de groei bij te kunnen houden. Het logistieke centrum in Waalwijk wordt met 12.500 vierkante meter vergroot, zo schrijft VanHaren in een persbericht.