TOP

Januari-editie Modefabriek geannuleerd, mannenmodezaak deelt beelden inbraak en dit zijn de kleuren van 2021

De komende editie van Modefabriek: The Naked Edition, op 24 en 25 januari, gaat niet door. Verder: Strictly for Men in Heerlen deelt beelden van een inbraak in de hoop de daders te vinden, Pantone heeft de kleuren van 2021 bekendgemaakt en consumenten kunnen voortaan shoppen via Whatsapp. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van donderdag 10 december.

Januari-editie Modefabriek gaat niet door

De komende editie van Modefabriek: The Naked Edition, op 24 en 25 januari 2021, gaat niet door. “Door de laatste ontwikkelingen rondom het coronavirus en de aanhoudende beperkingen die dinsdagavond door premier Rutte werden toegelicht, zijn we tot de conclusie gekomen dat het organiseren van een fysiek event op dit moment echt te onverantwoordelijk is”, zegt ceo Caroline Krouwels. “Al vind ik dat ongelooflijk spijtig en verdrietig.” In een interview met Textilia licht ze ze verdere plannen toe. De organisatie focust zich nu op het in augustus gelanceerde digitale platform met de b2b-marketplace. Modefabriek.nl breidt de komende tijd uit met podcasts, online lezingen en met extra mogelijkheden collectiepresentaties via videocontent. De eerstvolgende editie staat gepland voor 11 en 12 juli 2021.

Strictly for Men in Heerlen deelt beelden inbraak

Mannenmodezaak Strictly for Men in Heerlen is in de nacht van maandag op dinsdag met veel geweld beroofd. Inbrekers met bivakmutsen sloegen de winkelruit met mokerhamers aan diggelen, klommen via de etalage naar binnen en namen een groot deel van de wintercollectie mee. De eigenaren deelden de beelden van de inbraak gisteren op social media en loven een beloning van 2000 euro uit voor de gouden tip die naar de daders leidt. Na de ‘gigantische impact’ van de coronacrisis is dit de volgende tegenslag voor het bedrijf, schrijft het geschokte team op Instagram. “De hele winkel ligt overhoop, alle winterjassen zijn weg en overal is schade en dat vlak voor de kerst!” Ze vragen hun volgers het bericht zoveel mogelijk te delen.

Nieuwe functie Whatsapp: een order plaatsen met een appje

Whatsapp breidt uit met een Winkelwagen-functie. Dat meldt de dienst in een blog. De nieuwe functie is een uitbreiding op de zakelijke Catalogus-dienst van Whatsapp, waarmee ondernemingen hun collectie op hun bedrijfsprofiel kunnen laten zien en naar klanten kunnen sturen. Met Winkelwagens kunnen consumenten door deze catalogi bladeren, een of meerdere producten selecteren en de bestelling als één bericht naar een bedrijf verzenden. Volgens Whatsapp maakt de nieuwe functie het voor bedrijven een stuk makkelijker om bestellingen bij te houden, aanvragen van klanten te beheren en transacties af te ronden. De functie is sinds 8 december wereldwijd beschikbaar.

Dit zijn de kleuren van 2021 volgens Pantone

Pantone kiest deze keer niet één, maar twee kleuren voor het nieuwe jaar. Het gaat om Ultimate Grey (Pantone 17-5104) en Illuminating (Pantone 13-0647), een grijze en gele tint. Twee totaal verschillende kleuren, die volgens het kleureninstituut symboliseren hoe onafhankelijke elementen kunnen samenkomen om elkaar te ondersteunen. Het grijs – de kleur van kiezels op het strand, die door hun verweerde uiterlijk laten zien de tand des tijds te kunnen weerstaan – staat daarbij voor ‘bedachtzaamheid’ en het heldere geel voor ‘de belofte van iets zonnigs en vriendelijks’. Het is niet de eerste keer dat het instituut voor twee kleuren kiest in plaats van één; in 2016 deed Pantone hetzelfde met Rose Quartz en Serenity, ofwel zachtroze en babyblauw.

“De combinatie van Ultimate Gray met het levendige Illuminating straalt positiviteit en standvastigheid uit”, stelt Leatrice Eiseman, uitvoerend directeur van het Pantone Color Institute, in een toelichting. “Praktisch en oerdegelijk, en tegelijkertijd verwarmend en optimistisch. Deze kleurencombinatie geeft ons veerkracht en hoop, moedigt ons aan en tilt ons op.”

Beeld: Pantone