TOP

Modewebshop laat klant prijs bepalen

De modewebshop Everlane test een concept waarbij de consument beslist wat hij uitgeeft aan een product kledingstuk.

Zelf de prijs bepalen en direct zien wat voor effect dat heeft op een bedrijf; het is een concept dat de Amerikaanse webshop Everlane deze week test. De klant kan uit drie prijzen kiezen. De laagste dekt alleen de kosten voor productie en verzending, meldt de website zodra je de optie aanvinkt. De keuze voor de middelste prijs zorgt ervoor dat het personeel uitbetaald wordt en de duurste optie dekt alle kosten en zorgt ervoor dat het bedrijf geld heeft om te investeren in de toekomst.

Op de website laat het modebedrijf weten: “Wij geloven dat klanten het recht hebben om te weten wat onze producten kosten om te produceren. Everlane toont de echte kosten, en wat we met het geld doen.”

De keuze voor een prijs wordt niet op elk product aangeboden. Alleen op de categorie ‘Choose your price’ kan de klant een prijs uitkiezen.