TOP

Modewarenhuis Magazijn 1181 in Hudson’s Bay Amstelveen, Facebook start met shopfunctie

Het pand van Hudson’s Bay in Amstelveen wordt gevuld door een modewarenhuis met de naam Magazijn 1181. Verder: Facebook start met een shopfunctie voor kleine winkels en Victoria’s Secret sluit honderden winkels.

Mega mode-warenhuis ‘Magazijn 1181’ trekt in Hudson’s Bay-gebouw Amstelveen 

Vanaf medio juni opent in het voormalige Hudson Bay-gebouw in het centrum van Amstelveen het nieuwe mode-warenhuis ‘Magazijn 1181’. Het nieuwe warenhuis gaat het complete pand bezetten en gaat onder andere heel veel kledingmerken verkopen die vroeger tot het V&D-assortiment behoorden en zich overwegend in het middensegment begeven. Het gaat om vrouwenmodemerken als Only, Vero Moda, Villa en Object en voor de mannen richt Magazijn 1181 zich op merken als Jack & Jones, Petrol en Cars. Ook kinderkleding zal tot het vaste assortiment van Magazijn 1181 gaan behoren.  

De overige ruimte in het immense gebouw, dat volledig werd opgeknapt voor de komst van het inmiddels weer uit Nederland vetrokken Hudson’s Bay, wordt elke drie maanden ingevuld door andere producten (niet alleen mode) van diverse leveranciers. Na elke drie maanden gaat Magazijn 1181 dicht en wordt de boel in enkele dagen totaal omgegooid, met nieuwe merken en producten. 

Facebook en Instagram krijgen Shops-functie voor kleine winkels  

Facebook kondigt Shops aan, een dienst die geïntegreerd wordt in Facebook en Instagram. Dat schrijft tech-website Tweakers. Kleine winkels kunnen die gebruiken om hun waren binnen de sociale media aan te bieden. De functionaliteit komt de komende maanden wereldwijd beschikbaar. Facebook werkt voor zijn Shops-dienst met partners als Shopify, BigCommerce, WooCommerce en meer. Shops is gratis te gebruiken en volgens het sociale netwerk bedoeld voor kleine winkels om hun waren eenvoudig online aan te kunnen bieden tijdens de coronacrisis.  

Victoria’s Secret sluit 250 lingeriewinkels 

L Brands, het moederbedrijf van Victoria’s Secret, sluit een kwart van al zijn Amerikaanse en Canadese winkels, meldt Retailtrends. Het gaat in totaal om 250 filialen van de lingerieketen en zuster en lifestylemerk Pink. De omzet van het moederbedrijf daalde over het eerste kwartaal met 37 procent (naar 1,65 miljard dollar), mede door de gesloten winkels als gevolg van de coronamaatregelen. Een deel van de filialen is inmiddels weer open. De bekendmaking van de sluitingen vindt plaats vlak nadat de verkoop van Victoria’s Secret aan Sycamore mislukte.  

Sissy-Boy opent nieuwe webshop na een jaar online afwezigheid 

De nieuwe webshop van Sissy-Boy is online. Dat meldt het bedrijf op zijn website. De online shop van Sissy-Boy is een jaar uit de lucht geweest.  “De nieuwe Sissy-Boy webshop is live en we hebben jou gemist! Via onze Instagram stories zagen jullie de afgelopen maand hoe alle dozen met producten binnen werden gebracht en welke bijzondere reis ze hebben afgelegd. We willen je niet langer laten wachten en nemen je graag mee in de verrassende wereld van Sissy-Boy, die vanaf nu weer online verkrijgbaar is.“