TOP

Modestartup Otrium haalt 600.000 euro op

De Nederlandse startup Otrium, een platform voor modestocksales, heeft 600.000 euro opgehaald om internationaal uit te breiden. “Het doel is om 300 internationale modemerken op ons platform te krijgen.”

Otrium is een startup van twee jonge ondernemers. Max Klijnstra (25) en Milan Daniels (24) hebben een platform ontwikkeld waarop merken hun oude collecties kunnen aanbieden.  Op Otrium.nl heb je toegang tot collecties van vorige seizoenen van bekende merken als Superga, Oger en Shoebaloo, Anna + Nina en The Boyscouts. Het op Otrium.nl bestelde artikel wordt vanuit het merk zelf direct naar de klant gestuurd.

Internationale uitbreiding

Nu heeft het bedrijf twee investeerders binnengehaald die 600.000 euro in het bedrijf steken. Het gaat om investeringsmaatschappij Keadyn en ‘een grote naam uit de modesector’. Met in totaal 800.000 euro op zak wil het duo, dat met Otrium nu alleen in Nederland actief is, internationaal verder groeien. Dat laat het platform weten in een persbericht.

300 modemerken

“In krap negen maanden heeft Otrium een shoppende community opgebouwd van bijna 100.000 leden. Deze snelle groei willen we de komende twee jaar verder uitbouwen. Het doel is om 300 internationale modemerken op ons platform te krijgen”, aldus Max Klijnstra in de persverklaring.

Restvoorraad

Daniels in een persbericht van Keadyn: “Bijna alle modemerken kampen met grote hoeveelheden van restvoorraad, prachtige items die in hun warehouse stilstaan. Otrium is het eerste e-commerce platform waar modemerken door middel van een eigen private shop deze items met hoge kortingen direct kunnen aanbieden en razend snel verkopen aan een besloten community van fashion lovers. De merken versturen vanuit hun warehouse de bestelling direct naar de klant, waardoor iedere bestelling binnen enkele dagen wordt geleverd en het merk een hoge marge behoudt.”

“De collecties van een of twee seizoenen geleden zijn vaak nog heel mooi. Door een combinatie van een goede presentatie, een mooi voordeel in de prijs en technologische innovatie maken we het gemakkelijk en interessant voor merken om direct te verkopen aan onze ledengroep”, vertelt Daniels in de persverklaring.