TOP

Modeondernemers ontwerpen short voor Arnhemse Modebiënnale

Trendwatcher Lidewij Edelkoort daagt Arnhemse modeondernemers uit om in het kader van de vijfde modebiënnale een eigen short te ontwerpen. Via een website kan het publiek stemmen op hun favoriet.

De nieuwe artistiek leider van de Arnhemse Modebiënnale (MoBa), trendwatcher Lidewij Edelkoort, koos als hoofdthema fetisjisme. Het short noemt zij één van de meest fetisjistische kledingstukken dat er bestaat en bedacht daarom een ontwerpwedstrijd voor modeondernemers van de Gelderse hoofdstad.

Ontwerp
Ondernemers kunnen in mei deelnemen aan een workshop waarbij zij hun eigen short gaan ontwerpen. In een speciaal ingericht atelier mogen zij hun fantasie loslaten op het kledingstuk. De organisatie zegt daarover: “Hoe ludieker, origineler, gekker en fetisjistischer hoe beter.” De schorten worden tijdens de biënnale in de winkels en etalages van de deelnemende ondernemers tentoongesteld. Ook zal er een fotoserie op de website van het event worden geplaatst waar het publiek op hun favoriet kan stemmen. Eind juni mogen de modeondernemers hun eigen short showen tijdens de zogenoemde Schorten-manifestatie.

MoBa Friends
Het project werd dinsdag op de eerste bijeenkomst van de MoBa Friends toegelicht in brasserie Dudok. Deze tak van de organisatie wil met deze wedstrijd het Arnhemse bedrijfsleven aan het mode-event, van 8 tot en met 21 juni,  verbinden.