TOP

Modeketen WE presenteert nieuw handschrift

De collecties van modeketen We Fashion krijgen een nieuw handschrift. Het modebedrijf presenteerde de smart casual collectie gisteravond 14 mei in de Amsterdamse Westergasfabriek.

We Fashion wil met het nieuwe handschrift een meer modische kant op. Zo zijn de collecties voor vrouwen doorspekt met vintage, streetwear en designer invloeden. Voor mannen is de kledingstijl smartcasual met colbertjes, T-shirts en denim. Creatief directeur Peter Ingwersen, is een lichtend voorbeeld met zijn licht gestreept pak, een soepel vallend T-shirt en New Balance sneakers: “Alles draait om contrasten en het samenbrengen van verschillende stijlen. Onze nieuwe campagne ‘WE Get Together’, die we dit najaar lanceren, geeft deze nieuwe richting aan.”

Winkels
Met het nieuwe handschrift wil WE Fashion een herkenbaar gezicht richting de consument neerzetten, die aansluit bij het nieuwe winkelconcept dat in 2010 door het Japanse architectenbureau Wonderwall werd gelanceerd. John Hind, die in juni het stokje van ceo Wouter Kolk overneemt, vertelt: “We willen ons neerzetten als een sterk modemerk met behoud van de basic collectie en een toevoeging van modische, fast fashion items.” Volgens de Engelsman is de nieuwe koers een ontwikkeling die past bij het tijdsbeeld, niet een financiële noodgreep. “Onder de streep maken we nog steeds winst. We moeten wel met de snel veranderende modewereld meegaan. Zo gaan we de winkel in de Amsterdamse Leidsestraat voorzien van nieuwe technologieën, zoals een groot scherm waar klanten door de collectie kunnen bladeren.”

Dit najaar lanceert de modeketen de campagne ‘WE Get Together’ en de collecties met het nieuwe handschrift.