TOP

Modefabriek mikt op hoger segment

De Modefabriek vindt op 23 en 24 januari voor de dertigste keer plaats. De modebeurs kondigt aan op deze jubileumeditie de focus te leggen op high end fashion.

Meer dan 600 modemerken presenteren op zondag 23 januari en maandag 24 januari zoals gewoonlijk in de RAI de nieuwe collecties voor herfst/winter 2011/2012. De focus in deze jubileumeditie van Modefabriek ligt op high end mode. “Onderscheiden is voor Modefabriek een kernwaarde en daarom is het na een paar voorzichtige seizoenen weer tijd om uitgesproken keuzes te maken”, zegt bestuurslid Lucel van den Hoeven in een persbericht.

Refined+
Van den Hoeven wil dit doen door ‘de spotlight te zetten op high end mannen- en vrouwenmode, het segment waarin creativiteit, uniciteit en vernieuwing centraal staan’. Het aanbod in het segment Refined wordt dan ook uitgebreid en krijgt een opwaardering. Daarnaast is er ruimte vrijgemaakt om presentatie in salonstijl, onder de naam Refined+, mogelijk te maken. “Ook de hogere mannenmode krijgt een boost. De samenwerking met retailorganisatie Deco leidt wederom tot ‘MF & Deco present’ waarin high-end labels en designermode voor mannen bij & naast elkaar worden gepresenteerd.”

Nieuwe indeling
Het zakelijke segment Department krijgt een nieuwe opzet. De organisatie van Modefabriek gaat de onderdelen young denim (Industry) en premium denim & fashion (Limited) in elkaar over laten lopen.