TOP

Modefabriek en Code Magazine lanceren nieuw menswear concept: Style Matters*

Tijdens de aankomende wintereditie van Modefabriek presenteert de beurs in samenwerking met Code Magazine een nieuw mannenmode-platform: Style Matters.

Style Matters zal het huidige mannenmodeconcept Chapter gaan vervangen. Met het nieuwe concept, dat in samenwerking met Code Magazine wordt ontwikkeld, wil Modefabriek mannenmode een prominentere rol geven op de beurs. “Anno 2014 is de internationale mannenmodemarkt leading als het gaat om groeicijfers,” stelt de beurs in een persbericht. “Mannenmode, met zijn ‘praktische’ mannelijke waarden zoals functionaliteit en duurzame kwaliteit, vakmanschap en innovatie zet in veel opzichten de toon voor de hele industrie, met name in het hogere segment.”

Mix van segmenten

Alle aspecten van menswear zullen tijdens de aankomende wintereditie op 25 en 26 januari prominent worden gepresenteerd in de centrale Europahal. Premium brands krijgen een plek binnen Style Matters, breder georiënteerde menswear labels staan bij The Square en denim brands in Blueprint. De achterliggende gedachte is dat menswearwinkels vandaag de dag in vrijwel alle gevallen een mix van deze segmenten brengen. Mede-initiatiefnemer Peter van Rhoon van Code magazine: “Menswear was niet eerder zo sterk in beweging. De wereld rond men’s style is inspirerend en dat gaan we terugzien in de opzet van dit concept.”

Mensen verbinden

Style Matters brengt een breed scala aan premium heritage en new generations brands samen, variërend van casual sportswear tot business smart. Daarnaast wordt ook een exclusieve selectie van accessoiremerken en bijzondere niche brands in non-fashion gepresenteerd, van fragrances tot electronics. Centraal in het platform, dat wordt vormgegeven door interieurontwerpbureau Spijker & Splinter, staat een grote lunchtafel, verzorgd door het Amsterdamse restaurant Foyer. Deze lunchtafel belichaamt de doelstelling van Style Matters: persoonlijk en gericht mensen in het vak verbinden om passie en kennis met elkaar te delen, te netwerken en business te genereren.

Niet Code-branded

Creative Director Peter van Rhoon en zijn team tekenen samen met Modefabriek voor de creative direction, de selectie, de hospitality, PR én het programma van Style Matters. Het platform is nadrukkelijk niet CODE branded; andere print media en bloggers in het menswear segment zijn welkom om een bijdrage te leveren aan de inhoud van Style Matters. De samenwerking tussen Modefabriek en CODE Magazine valt samen met de lancering van een B2B editie van het blad, waarin Style Matters prominent aandacht krijgt.