TOP

Modebranche loopt voorop in e-commerce *

De modebranche heeft het best door hoe je als retailer e-commerce goed kunt benutten, blijkt uit een rapport van World Business Research.

De modesector is goed bezig op gebied van e-commerce, schrijft Webwinkelweblog naar aanleiding van het rapport dat World Business Research uitvoerder in opdracht van Arvato. Arvato is een dienstverlenend bedrijf in onder meer e-commerce. De branche heeft in vergelijking met de sectoren beauty, fast moving consumer goods en luxury meer webshops en is in meer landen vertegenwoordigd. Daarnaast maakt de sector vaker gebruik van online dienstverleners voor bijvoorbeeld online marketing: het aandeel van de modesector is hier 56 procent.

 

Focus op Europa

 

Bijna de helft van de ondervraagde bedrijven schakelt externe dienstverleners in voor e-commerce. Daarbij gaat het vooral om online marketing, website-development en website-operations. De meerderheid zegt in de toekomst zijn online marketing, logistiek en fulfilment vooral in Europese landen te willen uitbesteden. Voor multi-channel business zijn de ogen ook gericht op Azië.

 

Volgens Arvato-directeur Niels Weithe toont het onderzoek aan dat de handel nog steeds verandert en dat e-commerce nog sterk groeit. Hij zegt dan ook dat dit duidelijk maakt dat het belangrijk is dat ondernemers zich richten op de de hele waardeketen om bij klanten te scoren em dus op lange termijn succesvol te blijven.

Het onderzoek werd uitgevoerd onder 93 voornamelijk Britse bedrijven, omdat deze voorlopen in online handel.

 

 

Lees ook dit interessante artikel over de achterstand die Nederlandse retailers hebben op de Britten.