TOP

Millennials willen real-time aanbiedingen ontvangen

Consumenten die zijn geboren tussen 1982 en 2001 zouden naar een winkel stappen als deze real-time aanbiedingen zou versturen tijdens het shoppen. Dat en meer blijkt uit een Amerikaans onderzoek.

Uit onderzoek blijkt dat real-time mobiele aanbiedingen versturen dé truc is om consumenten zowel offline als online meer te laten kopen. Het Amerikaanse Merchant Warehouse en Retail Pro International ondervroegen meer dan 1.000 Amerikaanse winkeliers en ‘millennial shoppers’ (geboren tussen 1982 en 2001) naar hun marketing en ideale verkoop-ervaring. Hieruit haalde Textilia ook vier andere crosschannel-tips.

Mobiel shoppen in-store

Ondanks de ontwikkeling van e-commerce, shopt het merendeel van de millennials nog steeds het meeste in een fysieke winkel. Hierbij wordt wel steeds meer gebruik gemaakt van de smartphone. Meer dan tweederde van de millennials leest online reviews over een product, 50 procent ‘checkt online in’ om korting te ontvangen, en circa 44 procent scant QR-codes om meer informatie over een product te krijgen. De helft van de millennials verwacht in 2017 te betalen met een mobiele wallet. Toch biedt bijna 90 procent van de retailers nog geen mobiele betaaloptie aan.

Real-time aanbiedingen

Maar liefst driekwart van de ondervraagde consumenten gaf aan over te willen stappen naar een andere winkel als die winkel real-time  aanbiedingen zou versturen naar de smartphone van de consument, terwijl de consument aan het shoppen is. Slechts een kwart van de winkeliers biedt dergelijke coupons al aan. Ook bezoekt 84 procent van de millennials liever een website of winkel als deze werkt met een loyaliteitsprogramma. De helft van de retailers doet dit nog niet.

Crosschannel-tips

–          Investeer in een goede (mobiele) website

–          Haal het beste uit reviews

–          Werk met een loyaliteitsprogramma

–          Bied een mobiele betaaloptie aan

Bekijk ook deze zes innovatieve tools voor retailers

Infographic van Merchant Warehouse en Retail Pro International:

mwbuyerknowsbest