TOP

Mexx Youth wil een betrouwbare partner worden

Mexx werkt hard aan een comeback en heeft daarbij een duidelijk doel voor ogen. Nu de Mexx Family Store in Antwerpen volgens het nieuwe storeconcept een feit is, vertelt Maurina Leito over de aandacht voor de winkelier.

Mexx Youth werkt hard aan een comeback. Er werd afgelopen tijd niet alleen een Mexx Family Store in Antwerpen geopend, ook in Sittard kan het publiek weer winkelen bij Mexx. In de Zuid-Limburgse plaats werd vorige maand de eerste franchise Mexx Youth Store geopend. Beide werden volgens het nieuwe storeconcept ingericht.

Winst per vierkante meter
“De belangrijkste doelstelling voor Mexx Youth is een betrouwbare partner te worden voor de winkelier”, vertelt Maurina. “In deze moeilijke markt ligt daar onze focus. En met betrouwbaar bedoelen we het op tijd leveren van elf, kwalitatief hoogstaande collecties per jaar. Daarvoor richten we ons op pasvorm en kwaliteit van het product in de juiste prijs-kwaliteitverhouding. En zullen we de behoefte van onze lokale markten goed in de gaten houden. Een verhoging van de omzet en de winst per vierkante meter is ons streven.”

Heldere boodschap

“Juist in deze tijd is de lading van een merk, de ‘merkwaarde’ essentieel”, meent Maurina. Voor Mexx Youth betekent dat concreet dat de consument zekerheid moet krijgen over het label via de kwaliteit, een duidelijke positionering, een heldere boodschap en een passende prijsstelling. “Als we dit alles combineren met onze focus op het product en prijs-kwaliteit heeft een merk als Mexx de mogelijkheid om te groeien, nationaal en internationaal.”

Speerpunten
Het is geen makkelijke tijd voor veel winkeliers. Dat maakt het wellicht moeilijker om een succesvolle comeback te maken. Maurina reageert: “Meedenken met de winkeliers is belangrijk voor ons. Met een heel aantal speerpunten denken we de winkelier van dienst te zijn. Natuurlijk willen we op tijd leveren. We brengen elf collecties uit die op vier inkoopmomenten te orderen zijn. Mexx Youth brengt 7 lijnen uit: Baby Jongens, Baby Meisjes, Mini Jongens, Mini Girls, Kids Boys, Kids Girls, Junior Meisjes. Naast een NOOS-programma met ‘Never out of Style’-artikelen zijn er zijn speciale programma’s zoals ondergoed, een decemberlevering badmode en rond het EK een T-shirt. Ons pos-materiaal voor op de winkelvloer is kosteloos.”

Contact met ouders
Social media vinden we een belangrijk kanaal om bijvoorbeeld ouders op de hoogte te houden van Mexx Youth. Op dit moment communiceren we dan ook via Facebook, twitter en blogs.”

Verkoopinfo: Mexx Group B.V. > 020-5144000, www.mexx.nl