TOP

Mexx benoemt nieuw management

Modebedrijf Mexx heeft vandaag bekendgekmaakt dat het twee nieuwe gezichten in het managementteam opneemt.
Hans Hornemann treedt deze maand in dienst bij Mexx als senior vice president retail en neemt de verantwoordelijkheid op zich voor de Europese retailafdeling. Julia Hansen vult de nieuw gecreëerde functie van chief creative officer in. In die hoedanigheid zal zij de afdelingen Marketing, Visual Concept en Product aansturen.

Hans Hornemann was eerder president en ceo van Pandora (Azië) en international retail director voor Cartier. Ook was hij werkzaam voor een breed scala aan retailmerken als Mammut, Levi Strauss, Ecco Shoes en Georg Jensen. Hornemann heeft zich volgens het persbericht ‘al meermaals bewezen middels het uitbouwen van retailnetwerken en de internationale uitbreiding van bedrijven’.

Julia Hansen brengt ook veel ervaring in de mode-industrie mee naar Mexx. Zij was eerder global premium brand director bij Levi Strauss in San Francisco, Daarna had ze ‘toonaangevende rollen in de performance business en het luxesegment voor dames’ als ceo van Phi en Zoot Sports.

Doug Diemoz, ceo van Mexx, zegt in het persbericht: “Wij zijn verheugd zulke grote talenten met een dermate brede ervaring als Hans en Julia bij Mexx te hebben kunnen binnenhalen. Het zijn belangrijke aanstellingen voor onze onderneming. Zij vullen de expertise van ons toch al sterke managementteam verder aan, wat ons in staat zal stellen om Mexx verder uit te bouwen als merk. Wij willen de consument een uitzonderlijk modeproduct aanbieden en, belangrijker nog, sterke winstgevende prestaties neerzetten. Wij hebben alle vertrouwen in het potentieel van het merk en de spannende richting die het uitgaat – Mexx verkeert nu in een zeer gezonde positie en kan die kracht in de komende seizoenen ook behouden en verder uitbouwen.”