TOP

Men at Work zet in op XL stores

Men at Work gaat de komende jaren uitbreiden met de XL-winkels in Nederland, met een nieuw interieurdesign en ruimte voor jong talent. Daarnaast komt er een sterkere focus op denim en de schoenformule Footwork.

De focus van Men at Work ligt de komende jaren op uitbreiding van de XL-winkels, waarvan er nu meer dan 20 zijn. Het XL-concept wordt de komende maanden zowel op nieuwe als bestaande locaties geïntroduceerd. Vanaf deze maand zullen in Arnhem, Breda, Rotterdam-Alexandrium en Spijkenisse verbouwingswerkzaamheden plaatsvinden.

Podium

De XL-winkels bieden naast het uitgebreide modeaanbod een podium aan beeldend kunstenaars, fotografen, designers, graffiti artists of andere creatieven. In de verbouwde winkel in Tilburg die vorige maand werd heropend is bijvoorbeeld een speciale flexibele pop-up afdeling, die maandelijks ingevuld wordt met een nieuw concept.

Management buy-out

In het voorjaar van 2012 werd Men at Work via een management buy-out verkocht aan de directie, bestaande uit Mark Hommelberg en Peter Roelofs. De vijf jaar daarvoor was het bedrijf eigendom van investeringsmaatschappij ZBG Capital.

Men at Work heeft zo’n 50 winkels in Nederland en België en verkoopt merken als Diesel, Adidas, Hilfiger, Vans en Scotch & Soda.