TOP

‘Men at Work wil meer zijn dan een hotspot met kleding’ [interview] *

Op zondag 13 september presenteerde Men at Work het nieuwe concept ‘Start something’, waarmee de retailer wil motiveren met startend ondernemerschap én meer activiteiten in de winkels. "We geloven vooral nog in fysieke winkels."

In de grotere vestigingen van Men at Work worden al langer activiteiten, zoals optredens van artiesten, georganiseerd. Het is de bedoeling dat nu ook in meer vestigingen events, workshops en andere activiteiten gepresenteerd worden. Onder het mom ‘Start something’ wil de retailer startend ondernemerschap motiveren. Hiervoor werd het merkprofiel opnieuw geformuleerd en tekende het gerenommeerde communicatiebureau KesselsKramer voor de grootse campagne.

Medewerkers

In de campagne Start Something is er een opvallende rol weggelegd voor de medewerkers van Men at Work. Zij staan model op de creatieve campagnebeelden met slogans als ‘Start a new point of view’. Mark Hommelberg, directeur van Men at Work legt uit: “Met deze nieuwe boodschap wil Men at Work een actieve rol in de markt hebben. Ook het personeel en de storemanagers zullen actief deelnemen en interactief bezig zijn met het organiseren van initiatieven die ze nog niet eerder hebben gedaan.”

Denim workshop

Hommelberg: “Uiteindelijk wil Men at Work veel meer zijn dan een hotspot waar alleen maar kleding te koop is. Het is een online en instore platform waarbij inspiratie en beleving centraal staan.” Het vernieuwde concept geeft ruimte voor samenwerkingen met startende designers, het organiseren van een fashion event tot een denim workshop. Creatieven kunnen een spot claimen op de creative wall in een van de vernieuwde winkels in Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Brugge of Gent (opening in het eerste kwartaal van 2016).

500.000 goldmembers

“We geloven vooral nog in fysieke winkels”, vervolgt Hommelberg. “We groeien online, maar persoonlijk advies en een band met je klant is nog steeds veel waard. Op dit moment hebben we ruim 500.000 goldmembers. We werken er hard aan om steeds relevanter te zijn voor onze doelgroep, de jong volwassenen. Bijvoorbeeld door nauwlettend in de gaten te houden welke producten zij graag kopen. Data-analyse is extreem belangrijk, we zijn dan ook op zoek naar een data-analist, zodat we nog beter op de ontwikkelingen kunnen inspelen.”

Grotere vestigingen 

Het afgelopen jaar heeft Men at Work diverse grote winkels heropend, onder andere in Amsterdam, Den Haag, Brugge, Amersfoort, Enschede en Nieuwegein. Dit werpt vruchten af, vertelt Hommelberg. “Onze grotere vestigingen presteren goed door de uitgebreide schoenenafdeling, de aandacht voor vernieuwende merken, de toevoeging van branchevreemde items en we presenteren meer in complete looks. We proberen scherp te zijn op vernieuwing in de winkels en dat willen we nu nog meer uitbouwen met inspirerende evenementen. Het woord ‘start’ moet een structureel begrip in onze formule worden.”   

Men at Work 2

Men at Work 3

Men at Work 4

Men at Work 1