TOP

Men at Work opent flagshipstore in Amsterdam*

Vorig weekend opende Men at Work in de Amsterdamse Magna Plaza. Textilia sprak met directeur Mark Hommelberg: “De combinatie van service en multibrand is bijzonder. Dat hebben de meeste grote modeketens niet.”

Witte vloeren, neonletters en tientallen hippe merken. Ook wel: de nieuwe flagshipstore van Men at Work in het Magna Plaza in Amsterdam. In een kelderruimte van ongeveer 600m² werd vrijdag 26 september de nieuwe mulltibrandstore van winkelketen geopend. Met de nieuwe flagshipstore wil Men at Work fashion uitstralen. “De presentatie van onze producten staat bij ons op nummer één”, zegt directeur Mark Hommelberg bij de opening. “De klant moet zien dat wij een fashion boetiek zijn.”

Het hele weekend organiseerden modemerken verschillende events in de nieuwe winkel. Zo kon je jouw denim laten repareren en customizen door Denham Service&Co, stond er een photobooth van Adidas en kon je whisky proeven bij KOI.

Uitstraling

De creatieve afdeling van Men at Work is continu bezig met het bedenken van nieuwe interieurideeën. “Omdat we in een kelder zitten is het belangrijk dat we zo goed mogelijk gebruik maken van licht. Daarom hebben we gekozen voor neonletters met witte vloeren”, aldus Hommelberg.

Ambitie

Een grote kelderruimte in het Magna Plaza bleek de juiste locatie te zijn voor de nieuwe flagshipstore. “Het Magna Plaza is een karakteristiek pand en er komen ongeveer drie miljoen bezoekers per jaar. Dit zijn voornamelijk toeristen. Maar we hopen ook de echte Amsterdammer naar de winkel te trekken”, vertelt Hommelberg. Sissy Boy, ook onderdeel van Varova Investments, opende dit weekend ook zijn deuren. Sissy Boy zit eveneens in de kelder en beslaat een ruimte van 1000m²

Creativiteit

Hommelberg geeft aan dat er in de nieuwe XL-winkel genoeg ruimte beschikbaar is om nieuwe merken, labels en platforms te testen. Er is zelfs een pop-up store aanwezig. “Hier kunnen merken, maar ook kunstenaars hun producten tonen en verkopen. Het staat niet vast hoe lang één merk of kunstenaar in de pop-up store zit. Dit kan verschillen van vier weken tot een halfjaar. Het gaat bij ons maar om één ding: het uitstralen van creativiteit.” Momenteel biedt Nike een aantal van zijn sneakers aan in de pop-up store.

In de nieuwe Men at Work-winkel kunnen klanten naast kleding, accessoires en schoenen ook terecht voor kunst en boeken. Zo werken ze samen met de Amsterdamse boekenwinkel Mendo. De kunst kiest Men at Work zelf uit.

Kracht

Wat de kracht is van Men at Work? “De combinatie van service en multibrand. Dit hebben de meeste grote modeketens niet en dat maakt Men at Work uniek”, zegt Hommelberg.