TOP

Matthew Williamson verkoopt goed bij H&M

De speciale collectie van gastontwerper Matthew Williamson voor H&M, die gisteren in de verkoop ging, vond gretig aftrek. Op de webshop was bijna alles binnen een nacht uitverkocht, in de 7 geselecteerde H&M filialen is nog een deel van de collectie verkrijgbaar.

De kleurige collectie van de Engelse designer Matthew Williamson was gisteren na weken met de nodige publiciteit eindelijk te koop bij zeven geselecteerde filialen van H&M. De fans moesten er echter op tijd bij zijn, want na een dag waren bepaalde items al volledig uitverkocht. Hoewel het bedrijf nog geen exacte cijfers geeft, zegt woordvoerder Elke Kieft dat het bedrijf heel tevreden is met hoe de collectie wereldwijd is ontvangen. “We zijn vooral blij dat het dit keer wat minder hectisch is gegaan dan voorheen, waardoor klanten rustig door de collectie konden gaan en ook echt de kans kregen iets te kopen.”

H&M heeft inmiddels flink wat samenwerkingen met designers op zijn naam staan, waarbij Viktor & Rolf in Nederland de grootste hype veroorzaakte. Voor dit najaar staat er echter nog geen samenwerking met een andere grote naam gepland. “Zolang we klanten kunnen blijven verrassen is het een mogelijkheid, maar het is geen doel op zich om elk jaar een samenwerking met een designer aan te gaan”, zegt Kieft daarover.

Wie mis heeft gegrepen in de collectie van Williamson, krijg 14 mei een nieuwe kans. Dan ligt er een nieuwe collectie van de ontwerper in bijna álle H&M-filialen. Deze hoogzomer collectie bevat onder andere badmode, tunieken en accessoires in de bohemian chic style die Williamson typeert. Ook is dan zijn eerste mannencollectie ever bij H&M te koop.

Bekijk ook de video