TOP

Marlies Dekkers en Hunkemöller lanceren limited edition collectie

Dinsdag 11 september lanceerden Marlies Dekkers en Hunkemöller de limited edition feestdagencollectie 'Marlies Dekkers for Hunkemöller'.

Samen met Hunkemöllers CEO Philip Mountford onthulde Dekkers de vier ontwerpen, alle vier met een feestdagenwaardig burlesque thema en uiteraard inclusief het herkenbare Marlies Dekkers-silhouet.

Mysterieus
Een opvallende stap is het wel te noemen: Dekkers bewaakt de grenzen van haar merk altijd goed. Zelf ziet ze het als een kwestie van meegaan met je tijd. “Het past helemaal in deze tijd dat designers samenwerken,” aldus Dekkers. “Dat heeft helemaal niets te maken met geld, meer met beeldvorming.Vroeger waren designers mysterieus, net als het geval was met muziekbands. Iedereen wilde weten wie de man of vrouw achter zo’n label was.” Dekkers wil dichterbij haar klanten komen, door de samenwerking wil ze zichzelf meer laten zien. “De consument kan merken nu als het ware beter aanraken, ze staan dichterbij de consument.”

Cadeautje
Met de feestdagen in zicht ziet Dekkers de samenwerking ook als een extraatje naar haar loyale klantenkring én toekomstige Dekkers-fans. “Mijn lingerie is echt high end met bijbehorend prijskaartje. Ik weet dat veel mensen speciaal sparen om mijn lingerie te kopen. Als je dan eens in de twintig jaar een stunt als deze doet, dat mensen je lingerie voor een mooie instapprijs kunnen kopen, dat is een leuke geste. Een soort cadeautje voor alle steun die ik al zo lang vanuit Nederland, België en Duitsland krijg.”

Dekkers vergelijkt het met samenwerkingen als die van giganten als Hennes & Mauritz met Versace of Viktor en Rolf. “Dat is precies hetzelfde principe: mensen dromen van bepaalde artikelen en dan komt het moment dat je het echt kunt kopen. Jonge meiden maken kennis met mijn lingerie en denken ‘is dat nou een Marlies?’.”

Burlesque
Haar inspiratie voor de collectie kwam uit de burlesque hoek. Dekkers: “Burlesque, maar dan wél op mijn manier. Een beetje stout en met herkenbare elementen. Ik moet wel zeggen: deze vier ontwerpen zijn echt specifiek voor Hunkemöller tot stand gekomen. Dit soort setjes vind je niet in mijn eigen collecties.”

De ‘Marlies Dekkers for Hunkemöller’-collectie zijn vanaf 12 november in speciaal

geselecteerde Hunkemöller filialen verkrijgbaar in Nederland, België en Duitsland. Beha’s kosten €49,99 en de prijs van de slipjes varieert van €19,99 tot €24,99. Het aanbod van de sets is beperkt en wordt eenmalig geproduceerd om de originaliteit ervan te waarborgen.