TOP

Marks & Spencer komt met interactieve etalage

Marks & Spencer heeft aan zijn nieuwe vestiging in Den Haag een interactieve etalage toegevoegd, meldt de website Retaildetail. Het filiaal is nog niet geopend maar met de etalage hoopt het Britse warenhuisketen al voorbijgangers te lokken.

In alle etalages van de benedenverdieping kunnen consumenten de nieuwe collectie van Marks & Spencer bekijken. De items kunnen meteen gekocht worden door middel van een QR-code. Consumenten scannen met hun smartphone een code die hen doorverwijst naar de mobiele webshop.

M&S-warenhuis
Het Marks & Spencerfiliaal aan de Grote Marktstraat in Den Haag opent 20 februari. Naast mode komt er ook een grote foodhal, in totaal is de winkel 4000 vierkante meter groot. In 2015 komt er een tweede Marks & Spencer in Amsterdam, aan het Rokin. In april 2013 werd er ook al een vestiging in Amsterdam geopend, dat filiaal verkoopt voornamelijk levensmiddelen.

Maximum
Volgens Marc Bolland, de Nederlandse topman van het Britse warenhuisconcern, is de Amsterdamse Marks & Spencer een topfiliaal. “Geen enkele winkel van ons verkoopt meer crumpets, Indiase maaltijden en clotted cream. Het is één van onze betere vestigingen.”

Daarnaast laat hij weten dat andere plaatsen dan Amsterdam en Den Haag niet hoeven te hopen op meerdere M&S-warenhuizen; twee vestigingen is het maximum. Het aantal kleinere filialen zal volgens Bolland wel groeien.

Benieuwd hoe je zelf een interactieve etalage kunt creëren? Je vindt het hier!