TOP

Marilyn Monroe krijgt lingeriemerk

Textielhuis Authentic Brands heeft voor een geschatte 23 miljoen euro de eigendomsrechten gekocht om allerlei textielproducten op te fleuren met Marilyn Monroe. Jamie Salter begon Authentic Brands speciaal om geld te verdienen aan de reputaties van overleden sterren.

Jamie Salter kwam op het idee nadat hij in 2009 ging samenwerken met de erven van Bob Marley. Hij begon koptelefoons te verkopen onder het merk House of Marley en bracht ook een ‘ontspanningsdrankje’ op de markt. Volgens de Amerikaanse site Bloomberg BusinessWeek is merchandising van overleden sterren big business, alleen in de VS zou hier jaarlijks al ruim 2,25 miljard dollar omgaan.

Marilyn Monroe-lingerie
Salter is sinds 30 december 2010 gedeeltelijk eigenaar van het Marilyn Monroe-merk. Hij bezit de afbeeldingen van haar lippen en ogen. Het is hem alleen niet gelukt de rechten van de beroemde foto met opbollende jurk te verkrijgen. Met de verkregen rechten wil Salter binnenkort Marilyn Monroe lingerie en make-up op de markt brengen. Marilyn Monroe heeft nu nog steeds meer dan 350.000 fans op Facebook. Ze blijft altijd jong en aantrekkelijk, wat er voor zorgt dat haar status blijft groeien. De actrice zou inmiddels 84 jaar oud zijn.