TOP

Marc O’Polo opent winkel in Utrecht, Premium komt met event voor consument en The Simpsons schitteren in Balenciaga

Premium komt met event voor consument, Gucci lanceert een online marktplaats en The Simpsons schitteren in Balenciaga. Verder: Hema-fans kunnen obligaties kopen. Dat en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 4 oktober.

Foto: Textilia

Gucci lanceert online marktplaats

Gucci heeft tijdens de Milaan Fashion Week een online marktplaats gelanceerd: Gucci Vault. Hierop worden vintage producten en producten van opkomende ontwerpers aangeboden, dat schrijft Twinkle. Op deze manier wil Gucci een jonger publiek aan trekken. Hoofdontwerper van hetmerk Alessandro Michele heeft het aanbod samengesteld. Voor de toekomst zijn samenwerkingen met andere merken gepland om het assortiment te vergroten. Het aanbod op Gucci Vault kan worden verstuurd naar 25 landen wereldwijd, waaronder Nederland.

Marc O’Polo opent winkel in Utrecht

Fashionretailer Marc O’Polo heeft een langjarige huurovereenkomst gesloten met Klépierre Management Nederland voor een winkel van circa 183 m² in winkelcentrum Hoog Catharijne te Utrecht. Dat meldt Vastgoedjournaal. Sinds eind maart dit jaar bouwt Marc O’Polo zijn winkels volgens een nieuw concept Scandinavian Studio. Dat concept belichaamt de moderniteit van het merk met Scandinavische roots. Inmiddels zijnde winkels in München, Wenen, Sylt , Hamburg en Freiburg al volgens het nieuwe design ingericht. Daarnaast lopen er momenteel zo’n 90 renovatieprojecten met franchise- en retailpartners.

Hema-fans kunnen obligaties kopen

Fans van de Hema kunnen binnenkort obligaties van het warenhuis kopen voor minimaal tien en maximaal duizend euro. Dat meldt de Stichting Hena (Het enige Nederlandse alternatief, red.), schrijft Retailtrends. Deze stichting is bekend van het KoopdeHema, een particulier initiatief dat eigenaar van het bedrijf probeerde te worden toen het bedrijf op omvallen stond. Inmiddels is de warenhuisketen eigendom van investeringsmaatschappij Parcom en Jumbo-familie Van Eerd. Stichting Hena wil graag dat burgers bij het warenhuis betrokken blijven. Dat kan nu via de obligaties, die ‘Hemaatjes’ worden genoemd.

Premium komt met consumentenevent

De Duitse beursorganisatie Premium Group organiseert tijdens de Frankfurt Fashion Week in januari 2022 een event voor jonge consumenten, naast de modebeurzen Premium en Seek. Het event heet ‘The Ground’ en zal drie dagen duren, schrijft Fashionunited. Hiermee richt de organisatie zich op jongeren; merken krijgen de kans om over hun doelen en producten te vertellen. “The Ground is B2C-festival gericht op een jonge, doelgerichte generatie”, zegt Kai Zollhöfer die onder andere verantwoordelijk is voor het festival. “Deze nieuwe generatie heeft een sterk standpunt op het gebied van de huidige sociale en milieu problemen en verwacht dat merken dit reflecteren. De overkoepelende thema’s bij The Ground zijn dan ook duurzaamheid, diversiteit en gelijkheid.” Zollhöfer werkte eerder voor Bread & Butter. Naast mode zal er bij The Ground ook plaats zijn voor beauty, technologie, mobiliteit en welzijn.  

The Simpsons schitteren in Balenciaga

Bezoekers van de Balenciaga-show zondag 3 oktober tijdens de Parijs Fashion Week 2021 werden getrakteerd op de hilarische samenwerking van het label met The Simpsons. Naast de nieuwe collectie, werd een tien minuten durend filmpje getoond met daarin de familie Simpson die paradeert in de nieuwste prêt-à-porter creaties van Balenciaga, meldt onder meer Het Laatste Nieuws. In het filmpje steekt Balenciaga’s creatief directeur Demnia Gvasalia de draak met de reputatie van Balenciaga, dat bekendstaat om bombastische ontwerpen met dure prijskaartjes. Zo kan Marge Simpson amper haar voordeur uitstappen door de enorme schoudervullingen en kan haar man Homer met moeite de merknaam uitspreken en valt bijna flauw als hij ziet dat een jurk 19.000 euro kost. Uiteindelijk stelen de gele cartoonfiguurtjes de show als ze op de catwalk komen in de nieuwe creaties: