TOP

Maison Scotch, het nieuwe vrouwenmodemerk van Scotch & Soda

En daar was hij dan eindelijk: de lancering van het nieuwe damesmerk Maison Scotch, de eerste collectie voor vrouwen van Scotch & Soda, op de Bread & Butter in Berlijn. We werden niet teleurgesteld.

De gigantische stand omlijst met prachtige foto’s was een ware trekker op de Bread & Butter in Berlijn. Op zoek naar nieuwe klanten hoeft Maison Scotch niet te gaan: potentiële klanten melden zich spontaan aan. Logisch, want de collectie biedt veel commerciële perspectieven met hippe sleutelwoorden als authentiek, vintage en heritage in het achterhoofd.

Ontwerpster Marieke Meulendijks kreeg de vrije hand met als resultaat een stoere zomercollectie zoals we die kennen van Scotch & Soda, maar dan wel met veel oog voor vrouwelijke details. Meulendijks heeft haar eigen zomerherinneringen gebruikt als inspiratie: souveniers verzamelen, oude briefkaarten, foto’s en boeken. De collectie heeft een sterk Frans ‘vintage’ gevoel met zwart-wit gestreepte T-shirts, zomerjurkjes, boyfriendfit broeken, strandshortjes en versleten hoodies in gebleekte tinten. Opvallend aan de collectie is het feit dat alle productgroepen zijn vertegenwoordigd. Jassen, ondergoed, broeken, tops, jurken en rokjes en een grote hoeveelheid accessoires.

Maison Scotch brengt twee collecties per jaar van ongeveer 160 stuks met een gemiddelde marge van 2.3, gecalculeerd 2.7. De collectie is geschikt voor de blauwe winkels, maar zeker ook voor de boetieks.