TOP

Made-By lanceert online platform

Made-by, het label voor duurzaam geproduceerde mode, lanceert een vernieuwde website. Naast functies die het vinden van informatie makkelijker maken, biedt het online platform een aantal nieuwe e-tools.

Non-profit organisatie Made-by wil de consument beter informeren over maatschappelijk verantwoorde activiteiten van modemerken en lanceert een online platform. Door een vernieuwde structuur en up-to-date informatie kunnen bezoekers op www.Made-By.org op de voet volgen welke vorderingen Made-by partners boeken op het gebied van duurzaamheid. Het geven van open en transparante informatie is daarbij voor de organisatie van cruciaal belang.

Weblog en e-tools
Naast een vernieuwde structuur bevat de site ook een aantal e-tools. Een voorbeeld van zo’n tool is de scorecard, die de jaarlijkse voortgang illustreert van sociale omstandigheden en milieuvriendelijk materiaalgebruik van modemerken. Ook kunnen consumenten door het invullen van een code, die is aangehecht in het kledingstuk, op de website de verschillende productiestappen volgen. Informatie of vragen zelf delen is ook mogelijk. Hiervoor heeft de organisatie een speciale Made-by blog in het leven geroepen.

Made by
Made-by is een overkoepelend label voor duurzaam geproduceerde mode. Het label is in 2004 opgericht en heeft momenteel drie hoofdkantoren in Nederland, Groot Brittanie en Duitsland. Aangesloten merken zijn onder andere Claudia Sträter, Edun, Jackpot en Kuyichi.