TOP

Luxe- en lifestylemerken ondanks crisis steeds populairder

Luxe lifestylemerken merken weinig van de economische recessie. De financiële merkwaarde nam gemiddeld in 2011 met 3,3% naar 2,38 miljard euro toe. Dat blijkt uit de Global 500 lijst van het Britse advieskantoor Brand Finance waarin jaarlijks de meest invloedrijke merken worden bekendgemaakt.

Brand Finance lanceerde maandag 19 maart een lijst van de meest waardevolle merken, waaruit blijkt dat consumenten die in vorige tijden van recessie voor goedkopere producten kozen, nu voor Prada, Christian Dior, Burberry end Tiffany & Co kiezen. Deze designmerken verstevigde hun positie in de lijst verstevigd of keerde in 2012 weer terug zoals Prada. Nieuwkomers zijn Christian Dior, Burberry, Tiffany & Co en Cartier.

Lichtpunt
David Haigh, ceo van Brand Finance, legt uit: “De stijging van luxemerken is opvallend. Terwijl de wereld kampt met een economische recessie, investeren consumenten hun hard verdiende centen in duurzame, kwaliteitsproducten. De stijging van de gemiddelde financiële merkwaarde is een positief teken in deze tijd van economische malaise.”