TOP

Lucel van den Hoeven, ceo van Modefabriek: ‘Ik ben ook wel eens beursmoe’

Modefabriek-ceo Lucel van den Hoeven is heus ook wel eens beursmoe. Maar van zijn eigen events en ideeën krijgt hij juist – ook na twintig jaar nog – volop energie. “Je moet als platform meer bieden dan meters vol merken.”

In Textilia 6 interviewen we de oprichter van de modebeurs voor Nederland en Vlaanderen Lucel van den Hoeven. De beurs bestaat alweer twintig jaar en vindt deze zomer voor het eerst tegelijkertijd plaats met Kleine Fabriek. 

Genoeg gespreksstof dus voor een face-to-face met de bedenker van de grootste modebeurs van Nederland en Vlaanderen. Van den Hoeven vertelt waarom Kleine Fabriek en Modefabriek zijn geïntegreerd en onthult de toekomstplannen voor zijn beurs en het jeansconcept Blue Print.

Kleine Fabriek

Van den Hoeven heeft meerdere redenen om Kleine Fabriek gelijktijdig met Modefabriek te organiseren. “Nationale en internationale inkopers hoeven op deze manier maar één keer naar Amsterdam af te reizen. Bezoekers die zowel volwassen mode als kinderkleding verkopen kunnen effectief te werk gaan en alle extra’s, zoals seminars en presentaties meepakken. “

Districten

Over de nieuwe indeling zegt van den Hoeven: “We hebben net afgelopen januari de boel weer wat opgeschud. De verschillende segmentnamen hebben plaats gemaakt voor ‘Districten’. Doordat we deze ‘hokjes’ hebben weggenomen kunnen diverse segmenten, stijlen en merken naast elkaar gepresenteerd worden. Het vervagen van grenzen is een interessante retailtendens en dit geeft ook Modefabriek nieuwe energie.”

Kansen voor Blueprint

“Sommige denimmerken hebben te maken met budgetkeuzes. Andere kiezen voor Blueprint tijdens de Amsterdam Denim Days omdat ze zich willen richten op de consument. Blueprint maakt een interessante ontwikkeling door en het zou zo maar eens kunnen dat daar nieuwe mogelijkheden liggen.”

Beursmoe

Op de vraag of hij zelf ook eens beursmoe is antwoordt hij: “Wel als het om een evenement gaat waar niets extra’s gebeurt en je niet geïnspireerd raakt. Een goed event moet je meer geven dan je verwacht. Tegelijkertijd heb ik sterk het gevoel dat bij sommige ondernemers de energie voor het vak soms tekortschiet.”

Lees het volledige interview in Textilia 6, waarin Van den Hoeven dieper ingaat op de toekomstplannen voor zijn beurs en het jeansconcept Blue Print.

 

Sluit nu een Textilia Totaal Jaarabonnement af en ontvang 12 keer per jaar het blad met interviews, achtergronden en marktcijfers uit de modebranche, plus onbeperkt toegang tot alle artikelen op onze website. Ook ontvang je twee keer per jaar de kleurkaarten, speciaal voor onze abonnees samengesteld door onze trendwatchers, en krijg je korting op evenementen als de Trenddag.

bestellen-icoon