TOP

Lotto en USG willen samen de Benelux veroveren

Het Italiaanse Lotto en Unlimited Sports Group (USG) hebben een licentieovereenkomst getekend. USG gaat de komende tien jaar de productie en distributie van Lotto schoenen, kleding en accessoires in de Benelux op zich nemen.

Lotto heeft grote ambities in de Benelux. Het bedrijf is wereldwijd al actief in meer dan tachtig landen en wil zijn positie in België, Nederland en Luxemburg graag versterken. Lotto is een merk met een lange historie in de Benelux. In het verleden was het bijvoorbeeld sponsor van het Nederlands voetbalelftal (1991-1996). De samenwerking met USG moet Lotto in de Benelux een nieuwe impuls geven. “USG is voor ons de ideale partner om het potentieel van Lotto verder te ontwikkelen”, zegt Lotto-CEO Andrea Tomat. “Ik ben er zeker van dat deze samenwerking de komende jaren tot uitstekende resultaten zal leiden.”

 

Enthousiast

USG gaat met ingang van de Fall/Winter 2011 collectie de producten van Lotto verkopen in de eigen retailketens Aktiesport, Perry Sport, Time Out and Primo Sport en door middel van distributie aan andere sportzaken. USG-CEO Jos Gillebaard is enthousiast over Lotto. “We hebben dit merk altijd bewonderd vanwege de duidelijke positionering – Italian Sport Design – en de samenhangende strategie door de jaren heen. We hebben er vertrouwen in dat we een significante bijdragen kunnen leveren aan de groei van Lotto.”