TOP

Lois opent pop-up store in Amsterdam

Het wil voor Lois niet helemaal lukken in de Nederlandse wholesale. Het jeanslabel heeft dan ook besloten om zelf te gaan retailen met eerst een pop-up store, en volgend jaar een eigen winkel. De tijdelijke winkel op het Rokin in Amsterdam markeert volgens commercieel manager Michael Blankenstein een nieuwe start voor het Spaanse merk: "The bull is back."

In de pop up-store toont het jeansmerk de ‘Lois Legends’; twaalf iconische items uit de rijke geschiedenis van Lois, die in de zomer van 2012 weer in productie zijn genomen voor een speciale jubileumcollectie. “Vorig jaar bestond Lois 50 jaar en dat leek ons een goede aanleiding om het merk te introduceren bij de jongere generatie en om veertigers een ‘oh ja’-moment te bezorgen”, aldus commercieel manager Michael Blankenstein.

“In de tijdelijke winkel verkopen we klassiekers als het T-shirt dat Abba droeg bij een campagne in de jaren zeventig, ‘The One’ de eerste jeans die Lois ooit heeft gemaakt en het beroemde ‘Torera’- spijkerjack van Björn Borg. Alle producten worden begeleid door schilderijen van de items en een korte historie.” De ‘Lois Legends’ zijn sinds 2012 een permanent onderdeel van de reguliere collecties.

De pop up is een voorproefje van de eigen winkel die Lois in februari opent in de Runstraat in Amsterdam. “Met de eigen winkel willen we laten zien dat Lois levensvatbaar is en hopelijk trekt de wholesale dan ook weer aan.” Na Amsterdam volgen conceptstores in verschillende Europese hoofdsteden. Lois heeft op dit moment 15 verkooppunten in Nederland. Ook heeft het merk sinds kort een eigen webshop.

Adres pop-up Lois:
Rokin 55, Amsterdam
nog open tot eind januari 2014