TOP

Logo International verkoopt Beldona aan Triumph International

Het Nederlandse modeconcern Logo International heeft de Zwitserse lingerieketen Beldona verkocht aan de eveneens Zwitserse lingeriefabrikant Triumph International. Beldona heeft zo'n zeventig winkels in Zwitserland.

Beldona is een Zwitsers retailconcept dat lingerie, bad- en nachtmode verkoopt van merken als Calvin Klein, Passionata, Valisère, Sloggi, Seafolly en DKNY. Voor het Zwitserse Triumph is de aankoop van Beldona een manier om het retailbereik in het thuisland te kunnen uitbreiden en om te profiteren van inkoopvoordeel dankzij schaalvergroting. Aan het concept van Beldona zal niets veranderen. Triumph heeft zelf 18 winkels in Zwitserland waar alle merken van het concern worden verkocht: Triumph, Sloggi, Valisère en Hom.

Logo

Beldona bestaat al zo’n vijftig jaar en was de laatste jaren eigendom van het Nederlandse Logo International. Deze modegroep is eigenaar van verschillende modebedrijven, zoals

WE, Setpoint, O’Neill en het bedrijf Waalwear met de merken Van Gils, Cakewalk en Jottum.