TOP

Lingeriemerk Sapph te sexy voor iPhone

Elektronica- en softwarebedrijf Apple weigert de applicatie van lingeriemerk Sapph op te nemen in de App Store. De reden? Apple vindt Sapph te sexy. Rob Heilbron, de directeur van het lingeriemerk vindt de weigering "geweldig".

“Wie kan dat nou zeggen: te sexy voor de iPhone?”, laat Rob Heilbron, directeur van Sapph aan glamour.blog.nl weten. “Ik dacht altijd dat die jongens met hun ‘think different’-ideeën wel in waren voor iets anders, maar uiteindelijk blijken ze toch veel braver te zijn dan ze zich voordoen.”

‘Iets lekkers’
Volgens Heilbron was het de bedoeling dat iPhone- en iPadgebruikers na het downloaden van de Sapph app “zo nu en dan iets ‘lekkers’ voorbij zagen komen op het beeldscherm”. Via dit lekkers kon de consument gelijk doorlinken naar de webshop van het lingeriemerk. Hoewel Heilbron om de weigering kan lachen, gaat hij het probleem wel oplossen. De directeur tegen glamourblog: “iPhone is super en daar wil je als topmerk toch echt op.”

App Store
De App Store van Apple is een online winkel waar programma’s gekocht kan worden. Deze programma’s worden door consumenten ‘apps’ genoemd. De apps zijn direct te downloaden naar smartphones (bij Apple ook naar de iPad en iPod touch). Ook modebedrijven ontwikkelen steeds vaker applicaties voor smartphones om zo meer naamsbekendheid en omzet te genereren.

Macht
Niet alleen Apple heeft veel macht door te bepalen wat ze wel en niet in hun App Store opnemen, ook Facebook laat graag zien wie de baas is. Mannenmodemerk Suit Supply moest alle beelden van de ‘Shameless’-campagne van Facebook verwijderen omdat het online platform de beelden te gewaagd vond. Inmiddels geniet Suit Supply door de opschudding rondom de campagne een veel grotere naamsbekendheid dan daarvoor.