TOP

Lidija Soskic nieuwe designmanager Dept

Het jonge vrouwenmodemerk Dept krijgt een nieuwe designmanager. De Veldhovengroup heeft Lidija Soskic per 1 juli aangesteld als hoofdontwerper voor Dept. Sinds de overname van Dept wordt het merk stapsgewijs geïntegreerd in de organisatie van de modegroep.

Lidija Soskic studeerde aan het AMFI en heeft sinds 1995 gewerkt voor onder andere Kuyichi, De Bijenkorf, Tommy Hilfiger, O’Neill Europe en Fuga Denim. Haar ‘jonge energie’ en oog voor het oppikken en vertalen van trends past volgens de modegroep perfect bij Dept, dat jeugdig en ‘edgy’ blijft. Dept zal te herkennen blijven aan het gebruik van prints, kleur en grappige details.

Nieuwe strategie

De Veldhovengroup veranderde in 2012 van strategie, met een focus op vrouwenmode in het middensegment. De overname van Dept eind 2012 past in dit plaatje. Stills, dat zich op het hogere segment richt, is ondergebracht in een aparte BV. De modegroep is verder eigenaar van de merken Sandwich, Turnover en Nono. Voor het kindermodemerk NoNo wordt nog een nieuwe eigenaar gezocht.