TOP

Lezers Vrouw en Privé bestellen kleding via foto’s

De Telegraaf lanceert een tool waarmee lezers van Privé en Vrouw direct de kleding van een foto in de online edties van de bladen kunnen bestellen. Technologieleveranciers Pixspree werkt in Amerika al op deze manier met verschillende roddelsites als Perez Hilton, Posh24 en Hollywire.

Pixspree kan beschouwd worden als de intermediair tussen online kledingwinkels en uitgevers. Lezers van Privé en Vrouw bestellen direct het jurkje, schoenen of sieraden van de foto bij het online tijdschrift. Het werkt als volgt: lezers klikken op het PixSpree shoplogo rechts onderin beeld, waar vervolgens de prijs, relevante productinformatie en de online bestelmogelijkheid staat.

Werkwijze
PixSpree concentreert zich voorlopig op het in kaart brengen van mode en -accessoires, maar het systeem leent zich voor allerlei soorten producten. Een van de oprichters en aandeelhouders van Pixspree is de Nederlandse Klaas Lameijer. Hij is ook mede-eigenaar van de Nederlandse bedrijven Symbaloo en Media Embassy. Tegen Sprout.nl zegt hij over de werkwijze: “Het is nog geen geautomatiseerd proces, het is mensenwerk. Wij krijgen de melding dat een bepaalde foto geselecteerd is door een uitgever, waarna onze medewerkers geschikte producten bij de bewuste foto zoeken. Binnen anderhalve minuut is het geregeld. De gerelateerde producten komen uit de online bestanden van webwinkels waar we een samenwerking mee hebben, in Nederland is dat bijvoorbeeld Wehkamp.nl.”