TOP

Levi’s doet winst stijgen

Het gaat goed met Levi’s. Het denim merk wist het tweede kwartaal van het lopende boekjaar de winstresultaten op te stuwen.

In Europa en Azië nam de omzet toe met acht procent, terwijl de omzet met 1 procent steeg naar 910 miljoen euro. Qua retailomzet worstelde het bedrijf duidelijk met de tegenwind in de retailmarkt. Toch zet het merk flink in op eigen retail. In het tweede kwartaal werden er wereldwijd twintig nieuwe vestigingen geopend. Eind dit jaar moet de teller op zo’n zeventig staan.

505C

De vraag is hoe de cijfers zich de komende periode gaan ontwikkelen. Het jeansmerk presenteert dit najaar onder meer een vernieuwde versie van het 505-model op de markt; de 505 C (customized). Dit model stamt uit de iconische ‘summer of love’ in 1969 en wordt opnieuw leven ingeblazen doordat onderzoek van het merk uitwees dat er nog steeds veel vraag (en zoektochten) is naar dit type. De spijkerbroek valt op door de rechte pijpen en de iets hogere taille.