TOP

Leontien van Nistelrooy ontvangt donatie van Vingino voor SOS Kinderdorpen

Op 27 juli overhandigde ex-voetbalinternational Richard Witschge namens kinderkledingmerk Vingino een cheque ter waarde van 25.000 euro aan Leontien van Nistelrooy, ambassadeur van SOS Kinderdorpen.

De donatie is bestemd voor internationale kinderhulporganisatie SOS Kinderdorpen waar topvoetballer Ruud van Nistelrooy en zijn vrouw al jaren ambassadeur van zijn. Leontien speelde een belangrijke rol in de samenwerking tussen Vingino en het goede doel: ze was de fotografe van een speciale kledinglijn voor het goede doel.

Aanleiding voor de donatie is een samenwerking tussen kinderkledinglabel Vingino en SOS Kinderdorpen. Sinds 2009 zijn zij een driejarig partnership aangegaan met een duidelijk raakvlak: een hart voor kinderen. De samenwerking tussen beide organisaties werd afgetrapt met een speciaal ontworpen flashcollectie.

De collectie droeg de naam ‘Wees Supporter’ en omvatte een aantal shirts voor jongens en meisjes met een knipoog naar het WK2010. Deze shirts hingen vanaf april 2010 in de winkels en waren te herkennen aan speciale SOS-hangtags aan de kleding. Op deze manier wilde Vingino bij zowel ouders als kinderen bewustwording creëren voor het lot van kinderen die het minder goed hebben.

Een gedeelte van de opbrengst van de verkoop van deze shirts was bestemd voor het werk van SOS Kinderdorpen, waardoor kinderen die er alleen voor staan kunnen opgroeien in een liefdevol gezin. De uiteindelijke opbrengst van 25.000 euro werd vandaag overhandigd.

De speciale kledingcollectie werd vorig jaar mooi in beeld gebracht door SOS ambassadeur Ruud van Nistelrooy en zijn vrouw Leontien. Op het trainingsveld van de befaamde voetbalclub Real Madrid stond de profvoetballer samen met een aantal kinderen model.

Leontien, zelf fotografe van beroep, deed de fotoshoot om de kleding onder Nederlandse gezinnen te kunnen promoten. De spelersvrouw portretteerde voor SOS Kinderdorpen al eerder kinderen in Marokko. Zij leerde het werk kennen via Ruud die al ruim tien jaar ambassadeur is van de stichting.

Leontien: “Het concept spreekt ons vooral aan omdat wij geloven in de kracht van een gezin voor kinderen. Uit onze eigen jeugd weten we dat je kinderen een gevoel van warmte en geborgenheid moet geven, dat is zó belangrijk voor later. Dat is ook iets dat we onze eigen kinderen geven.”

Over SOS Kinderdorpen
SOS Kinderdorpen zorgt er al ruim 60 jaar voor dat kinderen die er alleen voor staan kunnen opgroeien in een liefdevol gezin. De organisatie werkt vanuit de visie dat kinderen recht hebben op een thuis en een goede opvoeding binnen een veilige omgeving in hun eigen land. Met deze unieke gezinsgerichte aanpak krijgen ruim 410.000 kinderen in 132 landen verspreid over de hele wereld een solide basis om zich te ontwikkelen tot kansrijke en zelfstandige volwassenen. Kijk voor meer informatie op www.soskinderdorpen.nl

Over Vingino
Vingino is al jaren een toonaangevend kledingmerk in de kinderkledingbranche. Het merk biedt een uitgebreide jeanscollectie met een aansluitende collectie tops. Daarnaast zijn er ook underwear, footwear en accessoires verkrijgbaar. Stoer, uitgewerkt en met een volwassen look. Kijk voor meer informatie op www.vingino.com