TOP

Laat je inspireren tijdens What’s going on in Retailing?!

Op 29 & 30 maart 2011 vindt 'What's going on in Retailing?!' weer plaats in Huis ter Duin Noordwijk. Congressamensteller Ton Bos vertelt waarom innovatie en inspiratie voor ondernemend Nederland juist nu zo belangrijk is.

Het congresprogramma wordt al 20 jaar samengesteld door Ton Bos, directeur Retail Wholesale Group Management Consultants. “De moeilijke economische tijden lijken voorlopig nog niet voorbij. Onzekerheid en vaste lastendruk hebben grote invloed op het koopgedrag. De ‘smarter consumer’ stelt hoge eisen en is bereid andere keuzes te maken. De markt is onverbiddelijk. Vele (nu nog) renderende maar klinisch dode formules zullen verdwijnen. Het gaat om relevantie en lokale marktprestaties.”

Innovatie
Maar positief is Bos ook zeker: “De retail is wereldwijd een van de grootste bronnen van vernieuwing en scheppers van welvaart. De meeste markten zullen verder consolideren en internationaliseren. Conglomeraten van ongelijksoortige bedrijven worden verder opgesplitst en vervolgens internationaal gebundeld. Niet zelden met behulp van private equity. Sommige bedrijven leren, via een gepersonaliseerde klantenbenadering, onzichtbaar onder de concurrentieradar te vliegen. En fabrikanten graven in toenemende mate eigen (digitale) kanalen naar de uiteindelijke klant. Mede door de inzet van nieuwe media, blijkt de spreekwoordelijke dynamiek in de distributie een understatement.”

Inspiratie
Alles kan nog zoveel beter, dus investeren in (zelf)kennis en denkkracht loont volgens de congressamensteller. “Maar, ook het toekomstige retaillandschap blijft het resultaat van menselijke beslissingen. Goede, halfslachtige en verkeerde beslissingen. What’s going on in Retailing?! wil er graag aan bijdragen dat ondernemers op tijd de juiste beslissingen nemen. Door al 20 jaar te confronteren met en te laten inspireren door de inzichten van toonaangevende sprekers. Deze keer met een tweedaags jubileumcongres.”

Wie spreekt er?
Dit jaar is er een speciaal 2-daags XXL jubileumprogramma met ruim 50 nationale en internationale topsprekers, zoals bestsellerauteur en Tv-presentator Jeroen Smit, algemeen directeur van IKEA Nederland Eva-Lotta Sjöstedt, ceo van de Bijenkorf Jacob de Jonge, ceo modeketen WE Wouter Kolk en Kreis Bons (directeur VanHaren schoenen) zijn op het sprekerspodium te vinden. Daarnaast presenteren grote onderzoekbureaus zoals GfK, Nielsen, TNS NIPO, IBM, Interbrand, GSI de allernieuwste onderzoeksresultaten en actuele wetenschappelijke studies.

Ook komen?
Benieuwd naar de ontwikkelingen en e-business tips van de mode-experts? Voor € 1.399 kun je een dag naar de beurs. Ben je lid van Textilia? Dan krijg je € 149,- korting op je toegangskaart. Meld je hier aan.