TOP

Krunk wil gestaag groeien door quick response

Snel op trends inspringen is voor Krunk essentieel, zonder het eigen DNA uit het oog te verliezen. Met als uiteindelijke doelstelling de grootste te worden in kinderjeans. Stefan Flint legt uit hoe hij dat wil bereiken.

Wat is jullie belangrijkste doelstellingen met Krunk?
“Wij willen onze passie voor denim overdragen en daarmee de belangrijkste speler worden voor kinderjeans”
Hoe denk je je doelstellingen te gaan halen?
“Door te blijven focussen op het DNA van Krunk denim:  ‘the new true denim label’. Daarnaast heeft relatiebeheer een hoge prioriteit, we investeren in goede mensen om onze service te waarborgen.”

Is het niet heel moeilijk om in deze tijd te groeien als merk? |
“Het maakt het niet makkelijker, dat is waar. Maar juist nu is men op zoek naar vernieuwing en naar goede partners voor de toekomst. Met onze selectieve distributie zorgen we ervoor dat winkeliers zich met Krunk kunnen onderscheiden. Wij gaan voor een gestage groei, om zoveel mogelijk aan de wensen van onze huidige klanten te kunnen voldoen.”  

Is er nieuws te vertellen over de collectie?
“Wij zijn gestart als 5 pocket denim label en merkten al snel dat de meest modische modellen en wassingen het best verkochten. Wij blijven de 5 pocket goed neerzetten, maar we gaan daarnaast meer fashion denim maken. Ook bieden we nu een kleine toddlers collectie aan, vanaf maat 92. Onze gemiddelde prijzen zijn daarbij gedaald naar € 49,- winkelverkoop.”

Op welke manieren proberen jullie mee te denken met de winkelier? 
“We gaan veel bij onze klanten langs, want we moeten het samen doen. Bij een aantal winkels plaatsen we displays, zodat Krunk op een eigen manier gepresenteerd kan worden. Met onze B2B webshop bieden we snelle service: winkeliers kunnen zelf zien wat er op voorraad is, direct bestellen en alles snel in huis hebben. Dit geldt ook voor onze Duitse en Belgische klanten. We produceren dichtbij en kunnen naast onze reguliere collecties, snel inspringen op trendvragen uit de markt. Onze eerste quick response artikelen, chino’s voor meiden, worden binnen nu en twee weken geleverd.”