TOP

Kortingscodes voor mode vooral in trek bij Nederlanders

Uit onderzoek van Vouchercloud blijkt dat Nederlanders online kortingscodes vooral gebruiken voor kleding. Ook is het verschil tussen mannen en vrouwen onderzocht.

Online een kledingstuk kopen kan soms een stuk goedkoper door het inullen van een kortingscode. Het bedrijf Vouchercloud is een bedrijf dat dergelijke codes verstrekt en deed onderzoek naar de bij hun ingevulde kortingscodes voor de landen Groot-Brittannië, Duitsland, Italië, Frankrijk, Ierland en Nederland. Daaruit blijkt dat Nederlanders de bij Vouchercloud ingewisselde kortingscodes vooral gebruiken voor kleding.

De top 5 van producten:

  1. Vrouwenmode: 16,61%
  2. Mannenmode: 13,16%
  3. Studenten: 13,10%
  4. Cadeaus en gelegenheden: 9,99%
  5. Baby en kind: 8,42%

Vreemde eend: Italië

In vrijwel elke top 3 van de onderzochte landen komt mannen- en vrouwenkleding voor. Alleen in Italië niet. Daar staat mannenmode pas op de vierde plek en vrouwenmode komt helemaal niet in de top 5 voor.

M/V

Tussen Nederlandse mannen en vrouwen zit een groot verschil. Vrouwen leveren veel vaker kortingscodes in dan mannen; 63,2 procent tegen 36,8 procent.

Kortingverslaafd

De Telegraaf schreef afgelopen weekend dat consumenten de afgelopen 5 jaar verslaafd zijn geraakt aan kortingen. Vooral in supermarkten en drogisterijen zou een permanente kortingsoorlog woeden. Vooral in dogisterijen, daar is 42 procent van de omzet bepaald door een product dat met korting wordt verkocht.

LEES OOK: Helpdesk – Online kortingparadijs