TOP

Kleine Fabriek trok opvallend veel webshopwinkels

De januari-editie van Kleine Fabriek trok volgens exposanten opvallend veel webwinkeliers. Bengels vroeg een aantal waar zij naar op zoek waren en wat hen opviel in het aanbod.

Jennifer de Vet van webshop http://www.zooleuk.nl/ heeft sinds januari 2008 een webshop en merkt dat niet iedereen staat te springen om aan webshophouders te leveren:

“Op deze Kleine Fabriek zoek ik naar nieuwe merken voor mijn webwinkel. Het moet betaalbaar zijn, trendy, vooral gedetailleerd en comfortabel. Tegelijk kom ik met een speciaal doel: ik ben me namelijk aan het specialiseren in kraamcadeaus voor bedrijven. Daarom ben ik nu speciaal op zoek naar babykleding. Ik wil geen enkel risico lopen en ga het dus voorzichtig aanpakken. Ik heb in de aanloop naar Kleine Fabriek al folders ontvangen van heel veel merken, maar de meeste willen niet in zee met een webwinkel. Misschien om exclusiviteit te behouden? Terwijl ik denk dat het de toekomst is voor de stenen winkel. Ik wil bijvoorbeeld best bepaalde voorwaarden ondertekenen om een merk te mogen voeren. Ik heb mijn oog laten vallen op KissyKissy, een Brits fairtrade label met heel mooie betaalbare collectie in goede materialen. Ze hebben zelf al een webshop …”

 

Tamara Kok van webshop http://www.kiddiezkidswear.nl/ heeft een moeilijk seizoen achter de rug: “Sinds de start van mijn webshop ben ik elk seizoen op Kleine Fabriek te vinden om trends en ontwikkelingen te zien. Voorscannen en budget indelen helpen me dadelijk bij de inkoop. Ik kijk terug op een moeilijk seizoen. De consument houdt de hand op de knip. Als de kinderbijslag uitbetaald wordt is er een piek. De sale start steeds vroeger en men levert steeds vroeger uit. De conversie in een webshop is echter schrikbarend laag. Veel consumenten vergelijken en surfen zich suf voor de laagste prijs. Ik richt me op de grote webshops voordat ik begin met afprijzen. Wat assortiment betreft moet je iets anders voeren dan anderen, maar daarnaast een bekend merk hebben om gevonden te worden en vertrouwen te wekken. Voor mij is het van levensbelang om service te bieden: ik meet vrijblijvend kledingstukken na en ik bied nazorg of alles naar wens is geleverd. Natuurlijk is Kleine Fabriek ook een dagje uit. De sfeer inspireert.”

 

Lees in Bengels 2 2011 (verschijning 11feburari 2011) hoe Simone Waanders en Evelien Hannink van webwinkel http://www.saartje-kinderkleding.nl/ Kleine Fabriek hebben ervaren en wat zij minder sterk vonden aan de beurs.