TOP

Kledingmerk haalt 250.000 euro op via crowdfunding

CookieCulture heeft in één maand tijd 250.000 euro opgehaald via crowdfunding. Met het geld wil het Nederlandse kledingmerk de Amerikaanse markt gaan veroveren.

Begin april startte het Nederlandse kledingmerk CookieCulture op Geldvoorelkaar.nl met een crowdfundingscampagne. Het bedrijf vroeg investeerders om 250.000 euro, om hiermee te kunnen uitbreiden naar de Amerikaanse markt. Eén maand later is het geld binnen.

Investeerders

Totaal hielpen 256 investeerders CookieCulture aan het benodigde werkkapitaal. De investeringen liepen uiteen van 100 tot 10.000 euro. Gemiddeld kozen investeerders voor een bedrag van 977 euro. De investeringen worden – inclusief 8 procent rente – de komende 48 maanden terugbetaald. Tijdens de looptijd krijgen investeerders korting op de collectie.

Amerika

Met de 250.000 euro gaat CookieCulture uitbreiden naar Amerika. Het Nederlandse kledingmerk – dat pas in 2012 is begonnen – wil daar een grote matenlijn gaan opzetten met stijlvolle jurkjes. De CC USA-lijn zal via Amazon worden verkocht.

Crowdfunding

De laatste jaren wordt steeds vaker gekozen voor crowdfunding als alternatieve financieringsvorm. Samen bereik je immers meer dan alleen. Modemerken als Kiss and Tell en Mud Jeans werden groot met crowdfunding, en ook deze modeondernemer ziet het wel zitten.

CookieCulture haalt 250.000 euro op

Het blije CookieCulture-team plaatste deze groeps-selfie op hun Facebookpagina.

Ook een crowdfundingscampagne beginnen? Lees hier meer!