TOP

Kleding.nl koopt Stylelounge


Vandaag werd bekendgemaakt dat Kleding.nl het Duitse Stylelounge over heeft genomen. Textilia sprak met Peter Langenkamp, CEO van Kleding.nl en zusterbedrijf Fashiola.

Wat voegt Stylelounge toe aan jullie portfolio?

“StyleLounge is één van de weinige directe concurrenten van Kleding.nl en Fashiola. Met name in Duitsland timmerden ze goed aan de weg. We proberen altijd goed in contact te zijn met onze concullega’s, zo had ik al een goede persoonlijke relatie met Nicolas, de CEO van Stylelounge. In het verleden hebben we ook wel, in de brede zin, overnames overwogen, maar zover is het nooit gekomen. Ik kreeg vrij snel nadat er door de investeerders besloten was om niet verder in Stylelounge te investeren een telefoontje van Nicolas. We zijn met elkaar in gesprek gegaan om voor beide bedrijven een zo goed mogelijke uitkomst te realiseren, het resultaat daarvan is vandaag te lezen in ons gezamenlijke persbericht: we nemen de meest waardevolle activa van Stylelounge over: het merk, de marketingkanalen, relevante technologieën en een aantal medewerkers.”

 

Wat zijn jullie plannen met Stylelounge?

“StyleLounge had een goede uitgewerkte marktbenadering met betrekking tot accountmanagement, business development en online marketing. Deze kennis hebben we nu in huis gehaald. We gaan bekijken hoe we dat kunnen toepassen voor Kleding.nl en Fashiola. Er zijn momenteel geen concrete plannen voor het merk StyleLounge, vooralsnog gaan alle activiteiten over in Kleding.nl en Fashiola.”

 

Hoe zie je de toekomst van zowel Kleding.nl als Fashiola?

“We zijn achter de schermen al enige tijd hard aan de slag met een nieuwe strategie, waarin we inspelen op de veranderingen in de markt. Fashiola zal persoonlijker worden. We richten ons primair op de mobiele gebruiker en we gaan nauwer samenwerken met onze partners en ons focussen op onze kernmarkten. Dat is onze visie en die wordt nu uitgewerkt in de strategie en de operatie. Onze planning is om in het vierde kwartaal daar de eerste resultaten van te kunnen laten zien.”