TOP

Kleding.nl komt met zustersite Fashiola.de in Duitsland

Kleding.nl heeft deze week zijn internationale zustersite gelanceerd. Met de website Fashiola.de kunnen bijna alle Duitse online kledingwinkels doorzocht worden.

Fashiola.de is de internationale merknaam van de kledingzoekmachine. Kleding.nl gaf afgelopen april al aan zijn diensten graag naar het buitenland te willen uitbreiden. Als eerste is Duitsland nu aan de beurt. Volgens de directeur Peter Langenkamp van Kleding.nl is het grote aanbod van online shops een belangrijke reden om de Duitse markt te betreden. Meer dan 800.000 artikelen van ruim 80 webshops zijn doorzoekbaar. Dit aanbod wordt nog dagelijks uitgebreid.

Groei Duitse online consumenten
Net als in Nederland groeit ook het aantal Duitse consumenten dat online aankopen doet enorm snel. Al in het afgelopen jaar nam de omzet uit handel met online goederen met 27% toe, naar een totaal van 27,6 miljard, blijkt uit onderzoek van Bundesverband des Deutschen Versandhandels (bvh). Kleding, elektronica en boeken zijn de meeste gekochte online artikelen in Duitsland.

Verhoogde omzet
De doelstelling is om van www.Fashiola.de binnen 2 jaar hét startpunt te maken voor het kopen van online kleding in Duitsland. Verder is de verwachting dat de lancering van de website een omzetgroei van tenminste 50% genereert in 2013. Inmiddels worden ook voorbereidingen getroffen voor uitbreiding naar Groot-Brittannië.