TOP

Kleding.nl breidt uit naar vijftien landen

Het Nederlandse bedrijf Kleding.nl ging in 2016 met haar zusterbedrijf Fashiola flink de grens over. Het afgelopen jaar werd Fashiola actief in nog eens tien landen.

“We zien aan onze traffic-en omzetcijfers dat we met onze local approach in ieder land waar we starten echt iets toevoegen. We draaien binnen een à twee jaar break-even”, aldus Peter Langenkamp, directeur bij Kleding.nl. Zusterbedrijf Fashiola breidde in 2016 uit met tien nieuwe landen, waaronder Zweden en Italië

 

Internationale uitrol

 

De kledingzoekmachine Kleding.nl  heeft voor 2017 nog minimaal tien nieuwe landen op de planning staan. De eerstvolgende landen op de agenda zijn Australië, Mecixo en Turkije. Langenkamp: “We hebben met Fashiola de ambitie om over de hele wereld actief te zijn. We geven daarom sinds begin 2016 vol gas op de internationale uitrol en hebben tot op heden al onze doelstellingen bereikt.”

 

Duitsland

 

Binnen het eerste levensjaar van Kleding.nl werd de eerste stap over de grens al gezet met het zusterbedrijf Fashiola. De Nederlandse zoekmachine lanceerde in 2013 in Duitsland en in de jaren daarna in Groot-Brittannië, Frankrijk en Spanje.

 

Vijf miljoen

 

Het afgelopen jaar was ook de eerste keer dat minimaal 50 procent van de retail omzet voortkwam uit buitenlandse activiteiten. Per maand realiseert Kleding.nl/Fashiola een omzet van bijna vijf miljoen euro.