TOP

Klanten werven met nieuwe Fanly app

Op woensdag 30 april 2014 is Fanly van start gegaan: een nieuwe app voor retailers gericht op klantenwerving.

Met de nieuwe Fanly app voor smartphones kunnen retailers zowel nieuwe klanten werven als bestaande klanten betrokken houden bij de winkel. De Fanly app is op woensdag 30 april 2014 gelanceerd in Amsterdam met bijna 40 aangesloten winkels.

Beloningssysteem
De Fanly app richt zich vooral op het bezoek aan de retailer. Consumenten kunnen met de nieuwe applicatie punten sparen, vouchers winnen en andere voordelen krijgen bij de aangesloten winkels. De klant ontvangt extra punten door reclame te maken: via de Fanly app kunnen consumenten namelijk ook winkels en lopende acties delen met vrienden. Met dit beloningssysteem kunnen retailers meer winkelbezoekers en meer omzet realiseren.

Consument
Wat kan de consument met de Fanly app?

• punten sparen door met hun smartphone de speciale QR-code van het Fanly check-in point te scannen
• extra punten sparen door hun favoriete winkels en lopende acties via social media of email te delen
• verschillende beloningen (vouchers) vrijspelen en gebruiken
• nieuwe winkels ontdekken in de directe omgeving
• vouchers winnen van winkels uit de buurt

Online geweld
Fanly biedt lokale retailers de mogelijkheid een interactief bedrijfsprofiel aan te maken en zich daarmee op de kaart te zetten tussen het online geweld van de grote winkelketens.

 “Uit onderzoek weten we dat 95 procent van de smartphone gebruikers lokale informatie zoekt. Daarnaast vertrouwt 92 procent van de consumenten op aanbevelingen van vrienden en is de kans om iets te verkopen aan een bestaande klant 60 tot 70 procent groter”, zegt Jord Cuiper, oprichter van Fanly, in een persbericht.

Loyaliteit
De Fanly app is opgericht om meer loyaliteit van consumenten te bewerkstelligen. “Alles draait tegenwoordig om merkbeleving, zeker bij lokale retailers. Om een verrassend positieve ervaring te creëren bovenop je feitelijke product. Als je dit goed doet, krijg je niet alleen loyale klanten, maar ook betrokken fans en ambassadeurs voor je merk”, zegt Cuiper.

Ultieme doel
Oprichter Jord Cuiper heeft een duidelijk doel voor ogen: “We willen slimme technologie ook bereikbaar en toegankelijk maken voor kleinere retailers. Ons ultieme doel? Méér winkelbezoek en méér omzet voor alle aangesloten winkels”, zegt Cuiper.

Kosten
Fanly werkt met het zogenaamde ‘Freemium’ betaalmodel. Het instapabonnement voor retailers is gratis: zij betalen eenmalig 34,95 euro voor aansluitkosten (exclusief BTW, inclusief starterskit en ondersteuning). Binnenkort wordt de Fanly app uitgebreid met extra functies en services waar winkeliers zich aanvullend en tegen betaling op kunnen abonneren. Voor consumenten is het gebruik van de applicatie gratis. Kijk op www.fanly.nl voor meer informatie.

Uitbreiding
Momenteel is de Fanly app alleen beschikbaar voor iOS. Later dit jaar zal er ook een Android-versie volgen. De applicatie is van start gegaan in Amsterdam met ongeveer 40 aangesloten retailers waaronder 1Amsterdam, Brasserie Van Dam, Frozz & Oodlz | De Pijp, The Dutch Co., Juice&Salad Cafe en Clubsportive. Fanly wil zich op korte termijn uitbreiden naar alle grote steden in Nederland