TOP

Kapitaalinjectie voor Fashiolista.com

Investeerders steken een half miljoen dollar in de Nederlandse website Fashiolista, een soort social medium voor webshoppers. Hiermee wil de site nóg harder groeien. Dat meldt ondernemersvakblad Sprout.

De kapitaalinjectie van een half miljoen dollar voor Fashiolista komt van twee Nederlandse investeerders én een investeringsfonds. De investeerders zijn Marc Schroder en Michiel Muller, bekend van de bedrijven Tango en Route Mobiel. Atomico Ventures is een investeringsfonds dat in 2006 werd opgericht door een van de mensen achter Skype en Kazaa en investeert in tientallen bedrijven, met name in de technologiesector.

Brazilië 

Fashiolista is een sociaal netwerk voor modeliefhebbers. Het Nederlandse initiatief werd in 2010 gelanceerd en werd al snel razend populair in Brazilië. De site werd ontwikkeld door vier mannen, maar de bezoekers zijn overwegend vrouwen. Een deel van de investering wordt aangewend om de naamsbekendheid in Nederland, Brazilië en Azië te vergroten. Het platform verwacht in maart 100.000 geregistreerde gebruikers te hebben en hoopt dat dat er over een jaar één miljoen zijn.

Stijlprofiel

Modefans kunnen bij Fashiolista een profiel aanmaken en hier gekochte/favoriete artikelen uit bepaalde webwinkels aan toevoegen. Anderen kunnen deze stijlprofielen vervolgens volgen. Ook is het mogelijk om via de favoriete mode-items door te linken naar de webshop waar je ze kunt kopen. Webshops met wie de site samenwerkt zijn onder andere H&M, Mango, Topshop, Asos, Miss Selfridges en Supertrash. Fashiolista verdient geld met het plaatsen van advertenties en aan commissie voor het doorsturen van kopende klanten naar webshops.