TOP

Jeansonline haalt retouren na 15 minuten op

De webwinkel Jeansonline lanceert Easy Fit&Return, een nieuwe bezorgservice waarbij klanten de online bestelde producten na een kwartier kunnen retourneren. Dat meldt Retailnews.nl.

De nieuwe bezorgservice van Jeansonline houdt in dat klanten voor 19:30 uur een bestelling plaatsen waarbij hij de gewenste leverdag en tijdvak aangeeft. Een half uur tot een uur voor bezorging ontvangt de klant een sms met het precieze tijdstip. Een kwartier na de levering komt de koerier terug om eventueel gewenste producten te retourneren. De bezorgservice is alleen beschikbaar op werkdagen.

Negatieve ervaring
Algemeen directeur van Jeansonline Robert Jan Visser: “Klanten ervaren retourneren als een negatieve ervaring bij online shoppen.” Met de nieuwe service wil het bedrijf deze zorgen wegnemen, aldus Visser.

Kosten
Kosten voor de service zijn afhankelijk van het totaalbedrag van de bestelling en variëren van 9,95 euro tot 19,95 euro. Bij een bestelling van boven de 250 euro is de dienst gratis. Volgens een woordvoerder zijn de kosten zo hoog omdat Dynalogic terug moet komen om te vragen of er producten geretourneerd moeten worden. Dyanlogic is het bedrijf die de pakketjes van Jeansonline bezorgt.

Voordelig is dat de retouren de volgende dag terug zijn bij het bedrijf waardoor de retour sneller verwerkt kan worden. Dat brengt met zich mee dat het geld eerder terug gestort kan worden.